• Anonym (Storasyster)

Prata med honom om hans känslor för min syster?

Lite kort bakgrundsfakta.

Min sambo och jag har ett fantastiskt förhållande, nyss köpt hus, är lyckliga, vi är öppna och ärliga med varandra och har aldrig mått såhär bra!

Men!... men.... Det finns en sak som gnager inom mig.

När jag och min sambo började träffas för ett år sen, så festade vi mycket ihop med min syster och hennes kille som är bästa vän till min sambo.

När min kille då var i detta onyktra stadie så påtalade han många många gånger hur snygg han tycker att min syster va, att han vill ha henne samt att han absolut trodde att han skulle kunna sno henne från hans kille. Att han är säker på att hon vill ha han..

Att hon är hans drömtjej osv.

Sedan vi började träffas mer seriöst så har jag såklart inte hört något mer om det här.

Men att en gång ha hört detta trots att vi då inte hade något seriöst, gnager inom mig..

tänk om han egentligen vill ha henne? Tänk om han fortfarande tänker i dessa banor?

Troligtvis inte, troligtvis bara min svartsjuka.

Men jag känner mig obekväm med att vi umgås ihop med min syster, jag känner mig obekväm med alla gånger han hälsar på dom eller festar ihop med dom och jag inte har möjlighet att vara med.

Och tycker det är jobbigt alla gånger han frågar saker om henne osv.

Helt ärligt.

Tror inte det är något, och han har egentligen inte gjort något fel eftersom när han sagt alla dessa och mycket mer till mig så var det inget mellan oss. Men jag mår riktigt dåligt av det och misstänker honom hela tiden, så fort han ställer en fråga om henne, eller har vart och ätit på restaurangen hon jobbar på.. så tror jag det beror på henne. Det gnager fruktansvärt..

Är det här något jag borde prata med honom om!?

Och skulle det ens göra någon skillnad..

• Svar på tråden Prata med honom om hans känslor för min syster?
  • Anonym (Andra hand)

Ehhhhh, hade jag hört någon prata så om min syster så hade jag aldrig blivit tillsammans med den personen.

• Anonym (Lite naiv eller??)
    Anonym (Andra hand) skrev 2017-02-11 07:59:47 följande:

Ehhhhh, hade jag hört någon prata så om min syster så hade jag aldrig blivit tillsammans med den personen.

Samma här. Låter ju helt galet. Och ja han tycker antagligen hon är snyggare än dig fortfarande. Och om han äter på "hennes" restaurang är det antagligen pga henne ja.
  • Anonym (w)
    Anonym (Andra hand) skrev 2017-02-11 07:59:47 följande:

Håller med. Han skulle nog inte tveka att hoppa i säng med henne om han bara fick chansen.
  • Anonym (Storasyster)

Jo visst, men nu är jag är tillsammans med honom och älskar han fruktansvärt.

När han sa dessa saker kände han knappt min syster och som sagt, han och jag var inte ett par.

Jag tänker på det här myycket.

Men frågan är om jag ska ta upp det med honom, kanske sår jag bara ett frö hos honom då. Och finns ju definitivt ingenting han kan göra åt det nu vad han sagt till mig för ett år sen när han var kalasfull.

Så antar att det är meningslöst att prata med han trots att jag tänker på det dagligen.

• Anonym (Lite naiv eller??)
    Anonym (w) skrev 2017-02-11 12:15:20 följande:
    Håller med. Han skulle nog inte tveka att hoppa i säng med henne om han bara fick chansen.
    Nej ts är ju hans andra val. Hade ts syster lagt in en stöt hade han inte tvekat en sekund på att stoppa kuken i henne.
  • Anonym (w)
    Anonym (Lite naiv eller??) skrev 2017-02-11 12:29:51 följande:
    Nej ts är ju hans andra val. Hade ts syster lagt in en stöt hade han inte tvekat en sekund på att stoppa kuken i henne.
    Fast nu är han ju med  ts och kan träffa ts syster när han vill.

Alla tecken finns redan där: han går och äter på hennes restaurang, han frågar saker om henne, han vill ha henne, och festar. Men frågar ts syster om ts sambo? Fast ts syster kanske inte bryr sig om ts sambo utan är trogen.
  • JennieLj
    Asch, lyssna inte på vad alla andra skriver. Han har valt dig. Visst är det möjligt att han fortfarande är intresserad av din syster men det är också fullt möjligt att han inte är det. Det är svårt att veta enbart på det du skrivit. Att äta på restaurangen hon jobbar på eller fråga saker om henne behöver inte betyda något om det inte görs konstant. Att fråga och bry sig om ens partners syskon är väll ganska normalt i ett förhållande? 

Eftersom det här är något du oroar dig över tycker jag absolut att du ska prata med honom om det. Bättre att fråga rakt ut än att gå och undra. 
  • Anonym (Storasyster)

Min syster är väldigt lyckligt gift, små barn, och tro mig det där förhållandet går inte att rubba på någonstans. Och hon skiter totalt i min sambo.

Så att någon skulle hända är jag inte minsta orolig över.

Bara mina känslor som är jobbiga.

• Anonym (w)
    JennieLj skrev 2017-02-11 13:18:02 följande:
    Asch, lyssna inte på vad alla andra skriver. Han har valt dig. Visst är det möjligt att han fortfarande är intresserad av din syster men det är också fullt möjligt att han inte är det. Det är svårt att veta enbart på det du skrivit. Att äta på restaurangen hon jobbar på eller fråga saker om henne behöver inte betyda något om det inte görs konstant. Att fråga och bry sig om ens partners syskon är väll ganska normalt i ett förhållande? 

Eftersom det här är något du oroar dig över tycker jag absolut att du ska prata med honom om det. Bättre att fråga rakt ut än att gå och undra. 
    Förutom att han ville ha hennes syster. Han är ju attraherad av systern.
  • Anonym (Storasyster)
    JennieLj skrev 2017-02-11 13:18:02 följande:

Tack!!!!!

Jag känner också så, är inte orolig och tycker inte det han gör är konstigt. Han frågar lika mycket om mina föräldrar som om henne osv.

Så jag tror inte att något finns där och är inte orolig, förlåt om jag fått det att låta så!

Men det är något som stör mig..

Mina alternativ är att störa mig på det hela livet. Inte prata om det.

Eller prata med honom om det, men finns väl ändå inget han kan göra som gör detta bättre? Gjort är gjort!
Svar på tråden Prata med honom om hans känslor för min syster?