Prata med honom om hans känslor för min syster?
Lite kort bakgrundsfakta.
Min sambo och jag har ett fantastiskt förhållande, nyss köpt hus, är lyckliga, vi är öppna och ärliga med varandra och har aldrig mått såhär bra!
Men!... men.... Det finns en sak som gnager inom mig.
När jag och min sambo började träffas för ett år sen, så festade vi mycket ihop med min syster och hennes kille som är bästa vän till min sambo.
När min kille då var i detta onyktra stadie så påtalade han många många gånger hur snygg han tycker att min syster va, att han vill ha henne samt att han absolut trodde att han skulle kunna sno henne från hans kille. Att han är säker på att hon vill ha han..
Att hon är hans drömtjej osv.
Sedan vi började träffas mer seriöst så har jag såklart inte hört något mer om det här.
Men att en gång ha hört detta trots att vi då inte hade något seriöst, gnager inom mig..
tänk om han egentligen vill ha henne? Tänk om han fortfarande tänker i dessa banor?
Troligtvis inte, troligtvis bara min svartsjuka.
Men jag känner mig obekväm med att vi umgås ihop med min syster, jag känner mig obekväm med alla gånger han hälsar på dom eller festar ihop med dom och jag inte har möjlighet att vara med.
Och tycker det är jobbigt alla gånger han frågar saker om henne osv.
Helt ärligt.
Tror inte det är något, och han har egentligen inte gjort något fel eftersom när han sagt alla dessa och mycket mer till mig så var det inget mellan oss. Men jag mår riktigt dåligt av det och misstänker honom hela tiden, så fort han ställer en fråga om henne, eller har vart och ätit på restaurangen hon jobbar på.. så tror jag det beror på henne. Det gnager fruktansvärt..
Är det här något jag borde prata med honom om!?
Och skulle det ens göra någon skillnad..