Umgänget gör att barnet tappar andra nära relationer
Anonym (Nära) skrev 2017-02-11 09:41:16 följande:
Fast att gå från relativt täta kontakter till sporadiska är ändå just en stor förlust för mitt barn. Men visst, klart att relationen med kusinerna behålls i viss form. Kan också köpa att det mer ligger på mig då det är kusiner på min sida.Med vänner när man är i 10-årsåldern är det annorlunda. Att behålla vänskapsrelationer när man ses en gång kanske var tredje månad är inte lätt. Särskilt inte när det handlar om de närmaste vännerna som man tidigare såg varje helg. Här är det inte heller så att jag har någon relation till föräldrarna till barnen och således handlar det inte om kontakter i mitt nätverk.
Pappan har inga kontakter alls i sitt nätverk och barnet är över huvudtaget inte med kompisar på pappans helger och jag upplever ett mycket större tryck på våra helger tillsammans nu. Men visst, allt för pappans umgänge med barnet. Hur det funkar för barnet hos mamman är ovidkommande tydligen.
Hur kan det ändras från varje helg till var trejde månad när det gäller kompisar? Om barnet kunde träffa kompisar varje helg innan kan det ju träffa kompisar varann helg nu.
Vad gör du och barnet på helgerna som gör att ni inte kan umgås med andra? Och varför hann ni umgås så ofta innan?