• falukorv

Umgänget gör att barnet tappar andra nära relationer

Jag tycker ni ska ha vv istället så blir det nog bättre för dig. ELLER att pappan har heltid och du v.h.. Så blir det nog bättre för dig, för då får du ju MER kvalitetstid med ditt barn. Eller?

Allvarligt. Pappan träffar SITT barn två helger i månaden. Det brukar bli två dygn, dvs 4/30 dygn. Du träffar barnet övriga dagar dvs 26/30 dygn. Och du tror på riktigt att han har det bättre? Att det är rimligt att barnet är borta hos kusiner hälften av den tiden? Och du måste dessutom påpeka för honom att han minsann ska träffa sitt barn ännu mindre för att ditt barn minsann ska göra sånt du vill?

Som sagt. Byt med honom ett tag så kan du ju själv se hur kul det är att få kvalitetstid med ditt barn FYRA dygn i månaden och inget däremellan......

• falukorv
    Anonym (Nära) skrev 2017-02-11 11:36:32 följande:

Fast du har ju inte förstått någonting. Det är pappan som har VALT att flytta iväg och ha sitt barn så lite. BARNET efterfrågar mer tid med kompisar och mer kvalitetstid med mig då barnet jämför med hur vi hade det tidigare. BARNET saknar hur det var innan men vill fortfarande träffa sin pappa.

Jo jag har förstått precis allt.

Det är upp till dig som förälder att prata med ditt barn då. Du kan säga samma sak till barnet : Du har ju 26 dagar du kan leka med dina kompisar/umgås med mig. Din pappa och du träffas bara 4 dagar, ni har väl kul då?!

Var positiv istället för negativ och kom med konkreta fakta och förslag. Om DU hindrar barnet från att göra saker i veckorna så förklara för barnet varför.

Barn måste lära sig att de inte kan få allt. Mina styvbarn kan också gnälla över att de inte hinner med allt, men det är ju då man som vuxen måste förklara och lära dem att man KAN inte få allt. Hade ni valt att skaffa syskon till barnet hade det funnits ännu mindre tid, sånt är livet liksom. Allt är inte perfekt.
Svar på tråden Umgänget gör att barnet tappar andra nära relationer