• Anonym (Tjej 47 år)

Män som inte har hår på kroppen

Har en liten fråga till er män som inte har något hår på kroppen...hur gör ni?
    Rakar ni er eller vaxar?Jag var på ett nakenbad i somras och varenda kille jag såg var utan ett endaste hårstrå på kroppen. Har förstått att det är helt ute för en man att ha hår på kroppen...själv kan jag tycka det är grymt sexigt med hår på bröstet iallafall. Så berätta gärna ni utan hår hur ni gör?

• Svar på tråden Män som inte har hår på kroppen
  • Anonym (Tjej 47 år)
    Linnis92 skrev 2017-02-11 09:02:07 följande:

En bekant till mig helvaxar, rygg, mage, ben, armar, allt.

Linnis92 skrev 2017-02-11 09:02:07 följande:

En bekant till mig helvaxar, rygg, mage, ben, armar, allt.

Går han till salong och gör det eller gör han det hemma själv(med viss hjälp) kanske?
  • Linnis92
    Anonym (Tjej 47 år) skrev 2017-02-11 09:14:45 följande:

Går han till salong och gör det eller gör han det hemma själv(med viss hjälp) kanske?

Nä jag ljög, han rakar sig tydligen överallt x)

Hemma med viss hjälp
  • katrinp

Jag personligen tycker att det är vansinnigt avtändande med män utan hår.

• Anonym (Man25)

Jag är man och har oerhört lite kroppshår på överkroppen, men på benen har jag raka motsatsen så får trimma på sommaren för att det inte ska se allt för konstigt ut. Annars så rakar/trimmar/vaxar jag inget förutom i den intima regionen. 

• Anonym (Asdf)

Min man har naturligt inget hår på kroppen. Ingenting på bröst, ytterst lite på låren, ingenting på vaderna och ingen skäggväxt man kan prata om. Men han har desto mer på huvudet. Hans pappa är likadan, han är över 65 och har inte ens fått vikar i pannan ännu.

Passar mig väldigt bra eftersom jag tycker att det är avtändande med kroppsbehåring.

• Anonym (Tjej 47 år)

Tack alla för era svarGlad

• boomstar

Har mycket hår på bröstet. Ser kalsongreklam på män som ser ut som barnrumpor på bröstet och fattar alltså att det anses hett. Men jag skulle aldrig raka å än mindre vaxa bringan. Jag är den grottman jag är, kvinnor som inte gillar hårig bringa får välja nån annan :)

• Anonym (tycker)
    Anonym (Tjej 47 år) skrev 2017-02-11 09:00:18 följande:

Rakar ni er eller vaxar?Jag var på ett nakenbad i somras och varenda kille jag såg var utan ett endaste hårstrå på kroppen. Har förstått att det är helt ute för en man att ha hår på kroppen...själv kan jag tycka det är grymt sexigt med hår på bröstet iallafall. Så berätta gärna ni utan hår hur ni gör?

Vad menar du att poängen med rakning eller vaxning skulle vara för de som saknar hår på kroppen?

Betvivlar starkt att det skulle vara ute för män att ha hår på kroppen, särskilt om man läser trådar på FL, men nudister kan knappast anses representativa för befolkningen i stort.

Har hår på benen, men är en av de där grymt osexiga som är hårfria på bröstet, så frågan gäller nog inte mig. Men i alla fall, rakning och vaxning är saker som jag inte ens funderar på.
  • Frökenfrykena
    Anonym (Tjej 47 år) skrev 2017-02-11 09:00:18 följande:

Det handlar ju (oftast) inte om att de inte har hår på kroppen (såvida de inte har någon form av sjukdom). Däremot, är det precis som du säger, mer eller mindre förekommande att män rakar, vaxar eller epilerar bort vald hårväxt på kroppen. Min han har varit helrakad från navel till svanskota i snart 15 år, vilket vi båda är nöjda med.

PS - var det bara männen som inte hade hår på stranden? Var det vanligare att kvinnorna hade hår?
Svar på tråden Män som inte har hår på kroppen