IQ+ : hur står ni ut?
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Är det så vanligt att det händer, menar du? Vad är det ni pratar om då? När är det du måste förklara saker för folk "från grunden"?
Känns som många obesvarade frågor här. . .
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Är det så vanligt att det händer, menar du? Vad är det ni pratar om då? När är det du måste förklara saker för folk "från grunden"?
Känns som många obesvarade frågor här. . .
Tänkte vidare. . . om det är så här otydlig och luddig du är när du förklarar saker är det där problemet ligger, inte i att andra är korkade. . .
Känner igen mycket av det du beskriver och även din frustration. Tyvärr har jag ingen bra strategi att hantera dessa situationer och har dessvärre börjat undvika sociala sammanhang för att slippa reta mig på omständliga och tröga personer. Och när jag inte orkar hålla skenet uppe uppfattas jag som sur och tvär.
Men jag retar mig än mer på när chefer, politiker och journalister babblar på utan tillstymmelse till intelligens och stringens i det de säger. De har en position där de borde veta och ffa kunna bättre och det stör mig.
Hahaha!
Poäng.
Det var sådana här saker som gjorde om att jag bönade och bad om att få slippa gruppövningar på universitetet, jag förstod något direkt när jag läste det, andra diskuterade stycket i en kvart. Hade lust att slita av mig håret!
Tålamod är väl det viktigaste, helt klart. Numera går jag in i diskussioner utan förväntningen att det ska gå fort, försöker undvika att vara kortfattad och "otrevlig" (som det kan tolkas som).
Jag har dock aldrig sett mig själv som över medelintelligens, jag bara förstår saker och ting snabbare än de flesta andra, men jag antar att det är möjligt att det har att göra med IQ.