Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Hur varmt har ni hemma?

19-20 grader i alla rum förutom sovrumet, där det är 16-17-18 vid sängdags och 13-14 vid uppstigning.

Alla element är av och några fönster är på glänt.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Meriall skrev 2017-02-12 11:39:47 följande:

18 grader och det är iskallt. Har jämt två tröjor, kofta, två par byxor och tjocksockor på mig. Ibland mössa :/

Oj. Det låter som att du behöver gå till montören och kolla upp termostaten.

Eh... jag menar.... farbror doktorn och kolla upp krppens temperaturreglerare (alla delar). Det kan inte vara normalt att frysa så mycket när det är 18 grader varmt.
  • Aniiee
    Noname00 skrev 2017-02-12 15:40:37 följande:
    Hur skulle man reglera temperaturen bara för att det är 18 grader menar du?
    Behöver man gå i dubbla kläder och med mössa när det är 18 grader så är man förmodligen inte riktigt friskt. Då är det dags att fundera på om det är vajsing på kroppen, endokrint eller med blodomloppet, till exempel
  • Aniiee
    Monchichier skrev 2017-02-12 15:52:01 följande:
    Behöver man gå klädd i skoteroverall för att inte frysa när det är 18 grader så är det något i kroppen som felar. Eller hur många tror du inte skulle tänka "titta, en mentalpatient är ute och går" om man ser någon klädd som michelingubbens eskimåkusin i början på juli?
    Precis.
  • Aniiee
    Noname00 skrev 2017-02-12 16:25:33 följande:
    Vi har 20 grader inomhus, det innebär 17-18 grader i golv nivå, och då fryser de flesta om fötterna.
    Även om det finns dom som tycker att det är behagligt så spelar det ingen roll, det är kallt och det ska det inte vara och det ska dom rätta till.
    Nej, jag skulle inte säga att de flesta fryser om fötterna vid 17-18 grader. 

Men du har så klart lika rätt som jag där.
Svar på tråden Hur varmt har ni hemma?