• Äldre 12 Feb 20:19
    2175 visningar
    28 svar
    28
    2175

    Hjälp att tolka test!!

    Hejsan! Jag har lagt ut en liknande bild i en annan tråd men undrar om dessa äl-test. Jag har fattat de som att båda strecken ska vara lika starka när ett äl-test är positivt men samtidigt skriver endel att deras test aldrig varit exakt lika starka när dom varit positiva. Så nu undrar jag vad ni tror om dessa test? Kan något vara positivt? Blir inte klok på detta!

  • Svar på tråden Hjälp att tolka test!!
  • Äldre 12 Feb 20:35
    #2
    Anonym (Dndndn) skrev 2017-02-12 20:28:39 följande:

    Då tycker jag att de 12/2 nummer 1 är mest utslag på. På nummer två börjar de dala


    Men tycker du att de är positivt? :)
  • Äldre 12 Feb 21:03
    #4
    Längtanefterdig skrev 2017-02-12 20:54:45 följande:
    Vilka tider tog de under 12/2? Svårt att se om strecken är lika starka på nr1, tycker det ser ut att vara lite svagare än kontrollstrecket. Jag skulle tro att stegringen var positiv mellan de två testen. Alltså ÄL imorgon eller i övermorgon 
    Jag tog testerna kl 10 och 19. Kan ju hoppas att de är så :) Jag började tänka att jag inte hade nån äl, är på dag 17 idag.
  • Äldre 12 Feb 21:40
    #7

    Tack för era svar :)

    Nån mer som har erfarenhet av sånna här tester?

  • Äldre 12 Feb 21:52
    #9
    Hallonfrossa skrev 2017-02-12 21:41:58 följande:

    När brukar du ha äl? Eller är de första gången du tetsar?

    12/2 nr 1 ser ju starkast ut i alla fall :)


    De är första gången jag testar. Så har ju inte så bra koll. Men när jag va gravid med min son så tror jag att jag hade äl 5 dagar efter jag trodde...så typ på dag 19. De starkaste testet är från dag 17.
  • Äldre 13 Feb 01:51
    #11

    [quote=77405971][quote-nick]Hallonfrossa skrev 2017-02-12 22:27:29 följande:[/quote-nick]Okej ja men fortsätt testa ett tag till, brukar skälv ha sen äl och blev jätte frustrerad första gången jag testade :)

    Brukar ha min mellan dag 20 och 22 men har även haft så sen som på dag 28 så allt kan hända :)

    Får du inte fler test som är tydligare längre fram så är det ju där på dag 17 du hade din lh stegring :) sen får vi senor den rökte för att ägget skulle släppa :)[/

    Haha ja de är ju jättefrustrerande! Jag fortsätter att testa lite till o kör på de du säger. Tack för hjälpen :)

  • Äldre 13 Feb 01:53
    #12
    Hallonfrossa skrev 2017-02-12 22:27:29 följande:

    Okej ja men fortsätt testa ett tag till, brukar skälv ha sen äl och blev jätte frustrerad första gången jag testade :)

    Brukar ha min mellan dag 20 och 22 men har även haft så sen som på dag 28 så allt kan hända :)

    Får du inte fler test som är tydligare längre fram så är det ju där på dag 17 du hade din lh stegring :) sen får vi senor den rökte för att ägget skulle släppa :)


    Haha ja de är ju jättefrustrerande! Jag fortsätter att testa lite till o kör på de du säger. Tack för hjälpen :)
  • Äldre 14 Feb 18:09
    #13

    Nån mer som har nån erfarenhet och vill hjälpa mig? :) Idag fick jag detta test, har haft starka test i 3 dagar nu men idag är de ännu starkare. Hur vet man när äl är då?



    Testet är från idag

  • Äldre 14 Feb 18:56
    #15
    Hallonfrossa skrev 2017-02-14 18:48:31 följande:

    Än så länge ser ju detta ut att vara starkast så då borde äl vara nu i dagarna :)

    Fortsätt test och sexa på så kommer ni med all sannolikhet att pricka äl :)

    När testet sen blir svagare igen då vet du att äl sker någon gång inom de närmaste 48 timmarna (oftast) :)

    Lycka till!


    Okej :) Så de är när testet blir svagare igen som äl sker inom 48 timmar?! Hur länge är de sådär starkt?

    Känns som jag har noll koll på de här med testen. Så snällt att du vill svara :)
  • Äldre 15 Feb 07:30
    #18
    Hallonfrossa skrev 2017-02-14 22:47:39 följande:

    Är själv inget proffs på detta men om jag förstått det rätt så är det ju lh hormonet som testen reagerar på, och när den har sin topp så kan ägget lossna, det är även då som testet är som starkast, och att ägget släpper någon gång efter 48 timmar från helt positivt test.

    Sen är de juninte alltid något ägg släpper.

    Oftast har man maximalt test I upp till 2 dagar, själv har jag oftast bara några timmar, så har låg lh topp som ofta missas av äl test.

    Är detta test starkast så borde ju då äl inträffa någon gång från nu och fram till 48 timmar framåt, men blir testet svagare i gen så är ju hormonet lägre och äl perioden är över för denna gång :)

    Är lite rörigt och är inte helt 100 på det men hoppas det är till någon hjälp i alla fall :)


    Hallonfrossa skrev 2017-02-14 22:47:39 följande:

    Är själv inget proffs på detta men om jag förstått det rätt så är det ju lh hormonet som testen reagerar på, och när den har sin topp så kan ägget lossna, det är även då som testet är som starkast, och att ägget släpper någon gång efter 48 timmar från helt positivt test.

    Sen är de juninte alltid något ägg släpper.

    Oftast har man maximalt test I upp till 2 dagar, själv har jag oftast bara några timmar, så har låg lh topp som ofta missas av äl test.

    Är detta test starkast så borde ju då äl inträffa någon gång från nu och fram till 48 timmar framåt, men blir testet svagare i gen så är ju hormonet lägre och äl perioden är över för denna gång :)

    Är lite rörigt och är inte helt 100 på det men hoppas det är till någon hjälp i alla fall :)


    Tack så mycket för era svar :) Känns ju så frustrerande när man inte förstår sig på de här.

    Men då är de bara att ha tålamod o fortsätta test o vänta helt enkelt...o på att testen ska bli svagare. För om jag fattar de rätt så är de då ägget har släppt?! :)

    Glad för era svar! :)
  • Äldre 16 Feb 17:06
    #19

    När börja äl ha skett/ske? :)

  • Äldre 16 Feb 17:06
    #20
    EELL skrev 2017-02-16 17:06:05 följande:

    När börja äl ha skett/ske? :)


    När borde...ska de stå!
  • Äldre 16 Feb 17:07
    #21
    EELL skrev 2017-02-16 17:06:05 följande:

    När börja äl ha skett/ske? :)


    När borde...ska de stå!
  • Äldre 16 Feb 19:34
    #24

    Okej :) Så när LH sjunker är de inte säkert att äl har varit?

  • Äldre 16 Feb 20:02
    #26
    Hallonfrossa skrev 2017-02-16 19:46:24 följande:

    LH stiger för att ägget ska kunna släppas, när stegringen minskar släpper ägget inom de timmarna, inom 2 dygn efter att testet minskar bör äl varit om det blev någon :)


    Tack för svaren :) Nu är de väl bara vänta o se :)
Svar på tråden Hjälp att tolka test!!