Inlägg från: Anonym (förkrossande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förkrossande)

    Livmoderhalscanser och barnönskan.

    Har tyvärr ingen egen erfarenhet..vill bara beklaga det du är med om och vad det kan komma att innebära för framtiden. Kan ni i alla fall ta ut ägg som ni kan spara om det finns en öppning för något alternativ senare vad gäller att någon annan kan bära barnet eller om du kunde transplantera en livmoder...eller kommer äggledare och äggstockar att vara kvar i dig? Förlåt om mina frågor är dumma men jag är verkligen inte alls insatt i vad som görs vid en sådan operation. 


    Jag förstår din sorg och jag tycker även det är okänsligt att bara säga att de kan adoptera. Det är en process i sig att komma fram till det med och vore inte rättvist mot ett adoptivbarn heller om man inte var helt bekväm med det beslutet. Folk hänvisar så lätt till det, men det är inte alltid en lätt eller naturlig sak för alla att vilja gå vidare med. Helst inte som man har drömmen om att få bära och föda ett barn, den upplevelsen kan för många vara en väldigt stark önskan och dröm att få vara med om. Så inte lätt bara ställa om sig med sikte på adoption då när man är mitt i försök att bli gravid och samtidigt få ett så hemskt besked...


    Jag beklagar TS och hoppas det finns någon lösning från läkarna för dig så du får behålla en del av din livmoderhals. Tekniken går ju framåt så försök samla så mycket info du bara kan, vänd dig till annat sjukhus om du har möjlighet osv. 


    Önskar dig all lycka till, kram!

Svar på tråden Livmoderhalscanser och barnönskan.