• 121203

Är mitt graviditetstest positivt?

Gjorde precis ett test och jag ser 2 streck. Men teststrecket är väldigt ljust så jag blir osäker på resultatet. Någon som vet om det är positivt eller negativt?

• Svar på tråden Är mitt graviditetstest positivt?
  • Snorhyveln
    Niko92 skrev 2017-04-21 18:33:54 följande:

Jag tycker det ser positivt ut.. köp cb digital så slipper du undra:)

Haha, jag vet :) men har varit så svagt så jag tänkt att de inte är ngt, så o ösigt att slösa digitala. Men ville kolla så jag inte inbillade mig :D

Tog ett rfsu test i tisdags eftermiddag utan att ha "sparat" på kissandet bara för skojs skull så jag invänta mens.. helt plötsligt dyker ett svagt sträck upp så är lite chockad ännu ;)
  • Niko92
    Snorhyveln skrev 2017-04-21 18:40:07 följande:

Haha, jag vet :) men har varit så svagt så jag tänkt att de inte är ngt, så o ösigt att slösa digitala. Men ville kolla så jag inte inbillade mig :D

Tog ett rfsu test i tisdags eftermiddag utan att ha "sparat" på kissandet bara för skojs skull så jag invänta mens.. helt plötsligt dyker ett svagt sträck upp så är lite chockad ännu ;)

Jag vet haha men tror du kommer få minst 1-2 på cb. Mitt va myyyycket svagare med rfsu, knappt man såg och jag fick 1-2. Skulle inte bli förvånad om du fick 2-3 :)
  • Badskum

Så här var det med min snart treåriga dotter.

[img=/gallery/image/5308993/full_600/phpqlWxPM03572.

• Snorhyveln
    Niko92 skrev 2017-04-21 19:48:24 följande:

Jag vet haha men tror du kommer få minst 1-2 på cb. Mitt va myyyycket svagare med rfsu, knappt man såg och jag fick 1-2. Skulle inte bli förvånad om du fick 2-3 :)

Tror du?! Jag tycker de ser ganska svagt ut, trodde ett ATG att de va kört bara dör att de va så svagt, men har fortfarande inte fått mens.

Men tänkte vänta lite med digital, drygt o ta den för tidigt så att man bara vill köpa en till om allt går vägen ;)

Har du testat Apoteket hjärtats test, dessa är de.

Sist jag var gravid hade jag CB med sträck, och testade då när mensen var en vecka sen och fick jätte starkt.
  • Snorhyveln
    Badskum skrev 2017-04-21 20:21:57 följande:

Så här var det med min snart treåriga dotter.

[img=/gallery/image/5308993/full_600/phpqlWxPM03572.

Ditt test ser ju mkt mer positivare ut än mitt, men rfsu har så brett fönster för att man ska Kinna se bra också.

Jag har använt Apoteket hjärtats, de är ju smala sträck..
  • Niko92
    Snorhyveln skrev 2017-04-21 21:05:03 följande:

Tror du?! Jag tycker de ser ganska svagt ut, trodde ett ATG att de va kört bara dör att de va så svagt, men har fortfarande inte fått mens.

Men tänkte vänta lite med digital, drygt o ta den för tidigt så att man bara vill köpa en till om allt går vägen ;)

Har du testat Apoteket hjärtats test, dessa är de.

Sist jag var gravid hade jag CB med sträck, och testade då när mensen var en vecka sen och fick jätte starkt.

Jag hade testlagrets hemma när jag testade och 2 visade negativt och 1 positivt. Så testade jag med de röda rfsu och en knapp antydan till positivt. Köpte då cb digital och höll mig knappt 2h från att kissa. Så fick jag

Gravid 1-2. Det var 30/11 jag skulle få mens 5/12. Allt gick bra som tur och jag har idag gått in i vecka 25.

Första gången jag blev gravid testade jag också med rfsu och då fick jag mycket starkare dock testade jag 2-3 dagar efter förväntad mens. Detta slutade tyvärr i MA.

Har aldrig testat de testen från apoteket men det jag vet om alla test är att: Finns det 2 streck är det positivt det spelar ingen roll hur svagt/starkt det är. Du kommer aldrig få ett riktigt streck om du inte är gravid. Spökstreck kan man få men de är gråa. Gravidstreck brukar ju ha liknande färg som kontrollstrecken.

Avvakta några dagar till om du känner dig osäker. Jag hojtar redan grattis i alla fall :)
  • Snorhyveln

De här CB tog jag imorse

Syns mkt bättre än på hjärtats iaf!

Men är ändå nojig, känner inte så mkt.

Kände i veckan mol, jätteömma bröst..

Nu är de ett annat slags mol som är svagt och lite mindre ömma bröst? :S

• Snorhyveln
    Badskum skrev 2017-04-23 08:47:13 följande:

Fast man ser ju streck!

Javisst :) :D

Så jag hoppsinnerligt att de är sant o iaf håller sig så :P ska ta ett digitalt strax och isf överraska mannen ;)

Men är lite rädd att det blir negativt :/
  • Snorhyveln

Tog nyss CB digital, så nu får jag väl ge med mig o tro att det är sant trots få symptom :)

Men de var de längsta 3 ministrarna i mitt liv ??????????????

• Badskum
    Snorhyveln skrev 2017-04-23 09:35:21 följande:

Tog nyss CB digital, så nu får jag väl ge med mig o tro att det är sant trots få symptom :)

Men de var de längsta 3 ministrarna i mitt liv ??????????????

Grattis!
  • Snorhyveln

Fick troligtvis dessvärre missfall.

Blöder ganska mkt med menssmärta med knivskarpa toppar ????????

Antar att det blir som en mensblödnibg så ska vi försöka igen när det slutat och ser framemot nästa försök istället.

Hoppas det går bra för er alla andra <3

• Anonym (Fundersam..)

Jag vet inte om detta forumet fortfarande används, men jag gör ett försök ändå tänker jag. Snälla hjälp, är mitt test positivt eller negativt?! Jag tror mig se något slag av streck, men jag kan också inbilla mig..
  • Anonym (Fundersam..)

Grattis alla fina där ute

• Johanna001

Hjälp! Har försökt bli gravid i 1,5 år och testat oändligt med negativa test. Nu har jag testat 4 st och dom alla visar super svagt positivt, jag vägrar tro på att jag är gravid då jag är så himla rädd för att bli besviken. Snälla hjälp??

• Nallekatt
    Johanna001 skrev 2020-10-28 07:09:51 följande:

Hjälp! Har försökt bli gravid i 1,5 år och testat oändligt med negativa test. Nu har jag testat 4 st och dom alla visar super svagt positivt, jag vägrar tro på att jag är gravid då jag är så himla rädd för att bli besviken. Snälla hjälp??

Det nedre testet är uppenbart positivt. Grattis!
  • Johanna001

Hej! Dessa tester har jag gjort sedan tisdags, men imorse tog jag digitalt och de stod ?inte gravid? asså jag är så himla förvirrad.. tog ett senast igår eftermiddag som visade positivt

Svar på tråden Är mitt graviditetstest positivt?