Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
Vi försöker med en 3:a. Kört oskyddat i 5 1/2 år nu utan ett enda plus på stickan. Står i kö för utredning.
Vi försöker med en 3:a. Kört oskyddat i 5 1/2 år nu utan ett enda plus på stickan. Står i kö för utredning.
Hej, vi gjorde IVF för att få nr 1 och 2. Innan första barnet kom (på 5e embryoinsättningen) provade vi även hormonstimuleringar. Denna gång går vi direkt på IVF eftersom inget annat funkar för oss.
Har ni andra fått nr 1 och 2 på naturlig väg?
Våra 2 pojkar har vi fått på egen hand men alltså tagit lite tid.
Nej vinterbebis. Vi verkar ha hamnat mellan stolarna då vi stått i kö sen augusti i fjol å fortfarande inte fått kommit in på första besöket. Får bara veta att de är kö när vi ringer. Sen har jag fått veta i en annan tråd att folk fått komma in efter en månad här i länet.
hej nykär15
Vi står i kö till utredning via landstinget.
Ni har inte funderat på att gå privat i stället för att slippa den långa väntetiden?
Jag har inte haft nåt val...är ju för gammal för att vi ska få hjälp via landstinget, vi kunde få ta vissa hormonprover om vi får missfall igen..men kände vi inte har råd med att riskera en ev graviditet till genom att bara hoppas allt är bra, så vi sökte direkt privat efter vår andra förlust...tur det eftersom TSH låg alldeles för högt. Nu vet jag att jag äntligen är fysiskt hel iaf och har rätt värden i kroppen för en graviditet...har inte gjort det lättare för vi är ju inte gravida igen, men skönt att ha det som går att ha under kontroll iaf.
Närmast oss är i så fall falun. Å vad jag fattar så är 4000 kr i bara grundavgift första besöket.
Nån som käkar folsyra? Tänkte börja med de innan första besöket. Så har man i alla fall kommit liten bit på väg.
Får så många olika bud av att googla. Apotekaren vill typ inte sälja nåt sånt. Får du i dig med maten om du äter allsidigt. Men de är halvsvårt tycker jag ibland. Blir en del barnmat.
Jag frågade vilken sort jag skulle ta.3 olika fabrikat och 2 olika styrkor. Då började hon tjåla om att jag skulle äta allsidig kost. Fick inget svar på rekommenderad dos. Jag fick köpa de va inga problem men på burken står 2-4 till tabletter dagligen vid planerad graviditet.