• kvinna29årskåne

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Försöker med första barnet. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 
     et av detta?
  • kvinna29årskåne

Har haft "pms med magont" nu i flera dagar, och har då trott att mensen är på g men sen har inte kommit än. Förväntade mensen i fredags.

Har inte hunnit ta något test än. Får göra det imorgon. Men har inte alltför höga förhoppningar på ett Plus.

• kvinna29årskåne
    Elliex skrev 2017-04-03 00:30:22 följande:

Kan ju också hoppa in här!

Försökt i över 1,5 år (första barnet) och inte blivit gravid än.

Hoppas 2017 blir året man får +

Hej. Jag har också försökt 1,5 år utan att bli gravid. Har du påbörjat någon utredning?
  • kvinna29årskåne
    ingen mens i sikte. pms deluxe. har känts som att mensen skulle vara på väg i en vecka nu men har inte kommit än. tog ett test idag. tycker mig se ett litet plus där men är väldigt vagt. Får ta ett nytt senare och se om det visar tydligare. men är väl bara inbillning som vanligt
  • kvinna29årskåne

bim i fredags. ingen mens i sikte än. har i två veckor känt att mensen är på våg men den har inte kommit än.  negativt på test. börjar bli frustrerad. Rynkar på näsan det är väl kroppen som spelar mig ett spratt som vanligt. 

• kvinna29årskåne

Mensen dök upp Drygt en vecka försenad. Är så trött på detta nu. Om en vecka ska vi äntligen på utredning. Är så nervös inför det besöket. . Hoppas dem kan reda ut vad det är som felar.

Hoppas dem inte "klagar" för mycket på att jag har för högt bmi.

• kvinna29årskåne

Jobbig vecka med blandade känslor. På torsdag är det dags för ett inledande samtal om utredning. Är så sjukt nervös. Det jag är mest orolig för ät att de ska säga att jag har för högt bmi så att jag inte får påbörja en utredning. ????????

• kvinna29årskåne

Var på inledande samtal för utredning i veckan. Var sjukt nervös för att de skull klaga på att jag väger för mycket.men när vi kom dit så så hon att vi fick göra en utredning, men vill vi ha vidare hjälp behöver jsg gå ner i vikt. Det visade sig att det räckte med 10% viktnedgång, vilket är 11 kg. Så vi ska få en ny tid i september och då ska banne mig jag ha förlorat minst 10%.

• kvinna29årskåne

Var på ett andra besök igår för fortsatt utredning. Gjorde ultraljud och allting såg bra ut. Ska göra en spolning också om några veckor.

Det enda som läkaren tyckte var "" problemet " var mitt höga bmi. Behöver gå ner 5 kg till innan hon kan skicka remiss om IVF sedan kanske det dröjer 3 månader till innan vi får en tid dit.

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...