• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

brennaV skrev 2017-04-21 11:04:09 följande:

Nu har vi träffat gynekolog. Inga graviditetsrester kvar. Hon kunde se något blodflöde i livmodern som skulle kunna vara en polyp. Men för att se det gör man undersökning 10 dagar efter menstruationens första dag. Hon kunde se en äggblåsor på 24,9 mm. Vi 25 mm släpper ägget. Hon rekommenderade oss att vänta 1-2 menscyklar för min kropps skull. Men vet inte hur jag ska göra. Blä.

Hur hade du gjort?

Jag hade avvaktat och fått polypen undersökt efter mensen eftersom den kan påverka att det blir missfall. Jag fick med vänta tre månader efter MA, bättre följa vad de säger ist för att riskera nytt mf
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-23 19:11:35 följande:

Vill verkligen att det ska vara min tur denna omgång. Letar febrilt och "hittar" på symptom! ;)

I fredags på äl+7 fick jag synbortfall /virvlar framför ögat och lätt migränvärk. Tog alvedon o la mig så det inte skulle bli ett riktigt anfall. Inte haft sån migrän på två år. Sen igår äl+8 kom lite blod efter myset på kvällen. Skavsår eller nidblödning!! ;)

Lite hängig igår men idag pigg!

Hoppas så på att mensen ska utebli!

Väntar fortfarande på återkallelse till fert kliniken för att få höra våra provsvar från jan!! Så trööögt!

Hoppas på nidblödning!

Konstigt ni inte fått provsvaren ännu, tar ju max ett par veckor, morr!
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-27 19:03:57 följande:

Bim +1.

Kommer bli sååå besviken om mensen kommer imorrn /inatt...

men! har iaf fått tid till fert kliniken och få våra provsvar i mitten av maj. Får tänka på det som positivt!

Hoppas på plus! Du kommer inte testa?

Skönt få provsvaren!
    kvinna29årskåne skrev 2017-04-27 22:01:39 följande:

Mensen dök upp Drygt en vecka försenad. Är så trött på detta nu. Om en vecka ska vi äntligen på utredning. Är så nervös inför det besöket. . Hoppas dem kan reda ut vad det är som felar.

Hoppas dem inte "klagar" för mycket på att jag har för högt bmi.

Håller tummarna att ni får ett bra bemötande på kliniken :)

Här rullar det på, v 7+2 idag. VUL nästa torsdag, livrädd men vill ju veta hur det är därinne.

Mår duktigt illa så började med Postafen igår vilket kändes som det hjälpte!
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-28 20:51:51 följande:

Neg grav test ikväll. Ingen mens men det kör i magen.

Går det å lita på Billiga tester?! :(

Vill att det ska va min tur nu!

Tror de testerna är rätt sega faktiskt, skaffa ett Predictor Early i morgon kanske?
    FrökenNypon skrev 2017-04-28 20:52:48 följande:

Får ni Vul för att ni haft svårt att få barn eller kör ni privat klinik?

Det är privat klinik och vi gör det för att se om det är en frisk graviditet då vi både haft mf och ett senare MA förra året...svårt bli gravid hände efter vårt MA då hela cykeln blev rubbad...och jag fick veta på missfallsutredningen att mitt TSH var för högt. Så det kollar jag var 4:e vecka nu som gravid, även det på privata kliniken. Så kommer ta nytt prov i samband med VUL nästa vecka.
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-29 08:34:41 följande:

okey det är ju bra att ni får sån hjälp!

Här kom mensen! :(

Får och får...det är ju privat och har kostat oss många tusen :/ så den vården kan alla få, om man betalar.

Usch va trist med mens :(
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-30 08:24:43 följande:

Ja kan tänka mig att det blir dyrt...

tror inte vi kommer få så mkt hjälp av landstinget här heller om provsvaren är dåliga. Eftersom vi redan har två ungar :)

Men det ska iallafall bli skönt och se Om och Vad det är som kan va fel.. så får vi besluta efter det om det är slutkämpat eller inte....

hejja på orkide!

Vi skulle få hjälp med prover först om vi fick ett missfall till..,kul inställning och inget man vill vänta på när man är 40. Så gick privat ist.

Mycket kan man ju göra något åt, skönt få veta iaf.
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-05-01 16:13:41 följande:

Idag kom mensen, på dag 10- 11 efter ägglossningen. Har aldrig haft kortare än 14 dagar lutefas så det måste vara att kroppen blivit helt fuckad efter mina missfall..

Usch vad tråkigt, min cykel blev knas efter MA :/
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-04-29 12:19:20 följande:
    Näe bläe fy vad trist!!! Kram!!

Här fick jag glad gubbe på ät test så när barnen lagt sig ikväll så vet vi vad vi ska göra hehe.
    Nedräkning för dig nu då, fick ni prickat ÄL bra? 
  • Nykär15

Här närmar sig VUL och jag är livrädd...i övermorgon. Vill bara bromsa, men behöver ju samtidigt få veta...så måste ju gå dit, men är rädd för att jag inte kommer kunna andas alternativt bara börja gråta....

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-05-02 15:09:58 följande:

Åh, det kommer gå bra <3 du får uppdatera oss när du vet.

Hur länge var dit cykel knasig efter ma? Detta var ju mitt tredje ma på raken och så himla konstigt har det inte varit

Den var knas i 4 cykler, sen fick jag Letrozol för att normalisera och då blev den som vanligt igen. Även nu sista när jag inte tog nån stimulering och blev gravid, då kom äl på CD13
    kvinna29årskåne skrev 2017-05-02 16:33:18 följande:

Jobbig vecka med blandade känslor. På torsdag är det dags för ett inledande samtal om utredning. Är så sjukt nervös. Det jag är mest orolig för ät att de ska säga att jag har för högt bmi så att jag inte får påbörja en utredning. ????????

Håller tummarna att det ska gå bra <3
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...