• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

FrökenNypon skrev 2017-06-17 16:02:21 följande:

Hejhej

Bim -5 och jag känner mig lite mer skengravid än andra omgångar! :) svullen o det sticker i livmodern..

tiden sniglar sig fram.. jag vill så gärna! Men är inte beredd på ett neg grav test än.. väntar heller på negativt besked på naturlig väg...

Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt!
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

Åhhh vad underbart!! Stort grattis!!!
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-24 00:09:54 följande:

Tack! Vi är så glada! Tänker njuta fullt ut från början och bara tänka positivt! För det är jag värd! ;)

Men jag vill ta Nipt.

Nykär - vilken vecka gör man det i? Hur funkade det för er tyckte du?

Vi gjorde 10+1, man rekommenderar att göra från 10+0 som tidigast. Först gör man ul och sen tar man blodprovet. Vi fick svar efter 9 dagar. Rekommenderar det absolut!
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-06-29 08:46:47 följande:

3 gånger sen missfallet i mars har vi prickat in min ägglossning men nu vill det sig inte. Mensen smått påbörjad idag. Är 36 år och har två barn sen innan. Tre missfall sen förra året och jag känner mig nedstämd. Vad är det som händer??

Vet hur hopplöst det känns :( tog 8 månader från vårt MA innan det tog sig igen. Hade även ett tidigt mf innan det.

Har du gjort någon utredning?
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-06-29 20:23:57 följande:

Var på Sofia hemmet. Hon kollade livmoder och äggledare och sa att det såg bra ut. Sen tog jag sköldkörtel prov. Det såg också bra ut. Hon sa att eftersom vi har två barn födda på naturlig väg så ska det inte vara några konstigheter. Så man får väl tro på det liksom.

Vad fick ni göra för utredning?

Vi gick privat, för vi fick inget via landstinget förrän efter 3 mf, jag var ju redan 39 och ville ta hjälp fortare därför. Tog alla Hormonprover som FSH, LH, progesteron, Östradiol och även AMH (äggreserven), sen kollade de livmoder och äggledare, äggstockar. Tog även TSH som var för högt så har gått på Levaxin sedan november.

TSH var enda avvikande för mig, låg stabilt först i februari och blev sen gravid i mars, gissar det var orsaken för mig att det blev missfall och MA och sen svårt bli gravid igen. Fick även utskrivet Lutinus att ta en vecka efter äl och Trombyl vid plus, ifall det kunde varit blodproppar som orsakade det. Tycker det är synd de inte kan granska moderkakan när man ändå får föda sitt MA på sjukhuset, för att se på en ev orsak och kanske kunna förhindra att det sker igen...
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-08-01 07:34:49 följande:

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

Åhhh grattis!!! Klart det ska gå vägen nu <3
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-08-01 21:55:15 följande:

Tack! Hur mår du?

Mår bra! Vecka 21+4 nu, längtar så efter vår lilla och har börjat boa, köpt vagn, babyskydd, lite kläder osv.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-08-03 09:59:49 följande:
    Grattis! Hoppas det går vägen denna gången.

Själv är jag i v 19+4 idag.och efter rul igår så fick vi reda på att jag väntar en tredje flicka
    brennaV skrev 2017-08-01 07:34:49 följande:

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

Hur går det för er tjejer? Vecka 28+3 här...längtar såååå! Ska på tillväxt-UL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut då med vårt Hjärta

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-09-27 13:35:41 följande:

Hej! Här kommer status från mig. Gjorde nipt förra veckan och fick svar igår att alla resultat var fina. Fick även göra ett ultraljud igår och blev framflyttad 4 dagar så nu är bf 6/4 och inte 10/4. Nästa ultraljud är rul den 8/11

Här kommer bild på miraklet

Åhh vad skönt med bra svar och vilken fin bild ni fick på liten! Hjärta Jag ska på UL i morgon..är alltid nervös för det...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-10-16 22:39:37 följande:

Heej! V 30+2 i morgon och dags för Placenta koll och Tul <3

Mår okej.

Dock hemsk halsbränna varje kväll när jag lagt mig.. Och foglossning o sammandragningar..

Gått på 3 antibiotika kurer mot uvi och är nu under långtidsbehandling... Men skam den som ger sig! 9 veckor kvar! :-P

Hoppas allt såg bra ut på Tul?

Skönt med lite update från dig!

V 32+2 här och mår helt ok :)

TUL gick bra och en normalstor mycket söt bäbis fick vi se! Lite mycket fostervatten så magen är stor o spänd, men alla organ fungerar som de ska. Har nästa TUL om tre veckor. Då ska även livmoderns tjocklek mätas, den är försvagad...

Stor mängd fostervatten ger ju fler sammandragningar, så det har hag en del och ont i blygdbenet, men inget att klaga på, så otroligt tacksam för den här graviditeten <3 och över min kropp som orkade en gång till.
  • Nykär15

11/12 föddes en helt fantastisk liten pojke på 3510 g och 51 cm. Blev dramatik då jag gick från 4 cm, vattnet gick och han är född på 10 min. Hans hjärtljud gick ner och han fick tas till akutrum direkt, långa 8 min innan han låg på mitt bröst <3 så kär i vår pojke, så värt alla tårar, smärta och hopplöshet vinupplevde under dessa två år.

Kämpa vidare alla, hoppas så ni alla får uppleva magin på något sätt igen med en liten.

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-12-27 01:20:35 följande:

STORT GRATTIS.

Jag väntar fortfarande. 40+3 idag.

Har varit på kontroll och fick med mig sovdos hem för jag haft värkar i.3 dagar men inget hade hänt mer än att jag var.mogen och öppe än för ett finger.

Det gick ej att göra hinnsvepning med. Hon tog i allt hon kunde ändå :-P

Men sovdosen funkar dock ej... Här ligger jag istället med magkatarr, hjärtklappning och fortfarande ont kl 01.20... Suxk....

Lyxla till alla er som fortfarande försöker!

Ursäkta alla felstavningar. Är helt slut :-P

Kram!

Åhh nära nu även för er! Hoppas det snart drar igång, låter som en tröttande sits att inte kunna få vila innan förlossningen. Uppdatera gärna hur det går! <3 kramar
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-12-28 13:04:29 följande:

Får iaf någon timma åt gången att sova.

Nu har vi kört en liten färdknäpp med. Så får vi se om det drar igång eller stannar upp igen. :)

40+4. Nu är de liksom dags. Vill inte behöva gå över mer en tredje gång. Haha.

Nä det är segt :/

Milo är född 40+1 enligt RUL men 39+4 enligt min sista mens och ÄL
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-12-29 22:40:27 följande:

Ja verkligen segt. V 40+5 idag, snart 40+6.. Blä..

Har haft som mensvärk och ont i ryggen hela dagen idag. Det har även släppt lite slempropp! (BM rotade lite där inne idag med. Var tyvärr 2 cm tapp kvar och bara öppen ett finger med bakåtlutad tapp... Kändes såå trist att höra, men sen när de kom lite propp blev jag lycklig igen haha)

Molvärken/mensvärken har hållt i sig trots alvedon. Sammandragning var 10-20, minut.

Så nu hoppas jag verkligen att dt är på g. Ska försöka få lite sömn nu. :)

Min slempropp släppte under tre dagar efter att jag fick hinnsvepning på 39+3, tappen bakåt och ca 2 cm öppen, var samma när jag sen blev igångsatt 40+1, så hände inget mer av hinnsvepningar tyvärr.. Hoppas det snart drar igång för dig!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-12-30 22:34:24 följande:

Tack... Ja snart blir det ju vilket som eftersom jag har igångsättning den 8 jan.

Men jag vill hellre ha bebis nuu..

Latensfasen bara stannade upp idag har bara hårda sammandragningar

Har det dragit igång igen?

Mitt hopp om denna tråd som jag startade var att vi kunde stötta hela vägen, genom försök, längtan, misslyckanden, lycka och till slut en baby till oss alla <3

Känns då relativt tråkigt att endast en brytt sig och faktiskt ens sagt grattis (och det är den andra gravida i tråden). Känns sååå tråkigt att behandlas som luft i sin egen tråd...från att ha varit mörkt och svart under lång tid, 2016 och in i 2017 var tungt och hopplöst...till att få min älskade pojke är magi, något jag inte vågade tro på. Starten var tuff då han inte andades när han föddes och togs till akutrum. Så rädd att falla på mållinjen.

Hade väl hoppats på iaf ett grattis. Skapa gärna en egen tråd och gör klart i trådstarten att man ska lämna gruppen om man blir gravid för att inte såra och störa andra...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-12-31 21:30:23 följande:

Har ingen energi över till dig, jag har försökt i snart tre år. Onödigt att gnälla över att vi inte orkar gratta o glädjas med dig. Trådes titel eller innehåll säger inget om att hjälpas åt efter födsel. Du skriver ?vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet..? jag är glad å era vägnar men sörjer min olycka. När skrev du sist om peppning till oss ?

Men snälla, lämna min tråd då om du inte har något till övers för de som når hela vägen. Din inställning är så neggo. Det har tagit oss lång tid att nå hit, precis som för så många andra. Och ett kort grattis är ju inte mycket begärt eller betungande?

Jag sörjer er olycka men väljer att vara hoppfull och tro att alla når fram. Har försökt peppa dig många gånger men vet att du haft nåt emot mig sen långt tillbaka...

Jag har inte begärt att få nån pepp nu när han är född, men att totalt ignorera någons lycka efter att ha vart på botten av mörker när vi förra året förlorade vår lilla tycker jag är lågt. Så skaffa en egen tråd nu är tipset.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2018-01-01 17:02:29 följande:

Tråkigt med osämja. Meningen är att både glädjas och sörja tillsammans... Bebisverkstad och allt som hör där till är väldigt känsligt oavsett före eller efter pluset.

Jag är väldigt glad för denna tråd iaf. Jätteglad för dig nykär självklart! Och minns att jag grattat och beklagat åt era vägnar. Även dig orkidé.

Tråkigt att det ska bli tjafs. Men dessvärre så blir ju de kvinnliga hormonerna som går över styr.

Och jag kan nog garantera att ingen här menar att såra någon <3

Jag önskar innerligt att 2018 är det år som allt går den väg som vi önskar. Vare sig vi fått plus, bebis eller inte.

Här gick lite slemmis idag och jag har småvärkar som känns annorlunda mot förut.

Supernervös men taggad till tusen.

Hur mår lillkillen nu Nykär?

Så spännande med slemmisen, nu är det nog inte långt bort!

Lillen mår bra, blir tre veckor ikväll. Ofattbart att det redan är tre veckor sen man låg med galna värkar och allt gick så fort <3 skulle gärna göra om förlossningen igen, så magiskt häftigt vad kroppen klarar av, och de där första minuterna när man får se sitt barn! Lite avis på ett sätt att du har det kvar, även om jag är så lättad att han är ute. Denna graviditet var sjukt påfrestande psykiskt...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2018-01-02 19:41:05 följande:

Åh. <3 snart en hel månad redan. Underbart är kort. Snart e han ett år. :-P

Jag ser mest fram emot första träffen

Ja usch vad påfrestande det kan vara med graviditeter.

Jo men det är mer på g nu. Haft några riktigt onda värkar idag och en mensvärk som hängt i nästan konstant i ett dygn nu.

Försöker vila så gott jag kan. Kommer nog ringa fl ikväll. O se om man kan få komma in på kontroll om det hänt något.

Hur går det för dig? <3
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2018-01-04 02:52:47 följande:

Spenderade natten på fl med sovdos,.. Tappen oförändrad. .åkte hem igår med sovdos. Tog den kl22.

Bra grejer de här! Somna 23. Har hittills vaknat både 00 och nu 01.40. morfin och sömntabletter. Vad är det liksom? :-P nu e kl 02.50,o jag har fortfarande inte somnat om och har lätta värkar 7-10 min emellan. Då börjar de om igen typ.. Lite less.

Ska på bedömningssamtal på fredag. Om jag är öppen slå dom ta hinnorna. Om inte så blir jag igångsatt på måndag. :)

Sakta drygt ont

Ja typ så haha.

Ska göra ett nytt försök att sova nu iaf.kram!

Tänkt på dig och hoppas allt gått bra <3
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...