• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Orkide skrev 2017-02-19 06:51:43 följande:

När börjar ni ivf då?

Möte 14/3, så blir mensen i början april hoppas vi.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-20 10:17:31 följande:
    Okej. Inte så jättelångt kvar då

Nej två cykler kvar till en ev uppstart, som tidigast. Så det är bara möte då, för då är jag precis några dagar in i en cykel. 

Var på VUL idag, CD10 och hade ett ägg på 20 mm på höger sida och på vänster två som var bara 14 respektive 15 mm. Så det var ju bra!

Nu ska ägget få mogna två dagar till på egen hand då det fortfarande var lite ovalt, hon sa det skulle bli lite rundare när det växte till sig. Så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle, på CD12. 

• Nykär15
    Anonym (Gravid) skrev 2017-02-20 10:43:48 följande:
    Hallå där !

Väntar nu mitt tredje barn efter några års försök. 
    Har en 14 åring och en 10 åring och själv är jag 36 år.

Jag vill bara berätta varför jag vart gravid ( tror jag) gjorde en skillnad.

först fick jag tipset av en hormonkräm Progesterall 
    som jag smörjde in mig med varje kväll.
    sen började jag äta ganska mycket vitaminer, mycket b-vitamin, magnesium, folsyra samt D-vitamin.

Poff vart jag gravid! Vart ganska chockad! Och vi har inte samlag ofta!

Lycka till alla!

Tack för tipsen...tror de flesta här har provat det mesta och läst...jag får Lutinus nu, innan använde jag progesterall. Äter även de tillskott som krävs...

Lycka till med din graviditet.

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-22 21:26:51 följande:

Hej! Nu har också jag hittat hit!

Inte varit så aktiv i förra tråden sista tiden men jag har börjat på nytt jobb och det är full rulle både där och hemma. Är numera en undersköterska som jobbar som barnskötare med barn 1-3 år.

Snacka om att man blir bebissuuk. Men jag njuter av att få mysa och kanske kickar det igång kroppen lite med.

Jag kör med min p dator som min man köpte till.mig och den visar just nu att jag är i min fertila period enligt min basaltemp. Heja allesammans! Ni blir de bannemig bebis (eller iaf plus) 2017!

Var sig det är "naturlig väg" IVF eller adoption känner jag. KRAM

Åh kul du hittat hit med! Hjärta

Ja 2017 ska bli vårt år...så är det bara! 

Kul du är i din fertila period, då ligger vi rätt lika! Jag tog Ovitrelle igår så borde lossa ägget i dag eller i morgon. Är på CD13 idag. Så nu har den långa väntan börjat...igen. 

kram!

• Nykär15
    Anonym (Sussi) skrev 2017-02-24 15:12:56 följande:

Jag och min make försöker få våran 3e.

Jag har ett barn sen tidigare med en annan man, som vart till på första försöket.

Sen mötte jag min man och vi dejtade i ett år och hade sex oskyddat skulle jag blivit gravid hade det varit önskat. Sen fick han cancer i testikeln och han fick operera bort en testikel. Där emellan hade vi sex och  sen började han cytostatika behandling. När den var avslutad insåg vi att jag var gravid med vårat första gemensamma barn som föddes 2011 <3

När barnet var 2 år började vi försöka igen på fler barn. Alltså år 2013 vart gravid men fick missfall i vecka 6. Sen 2014 vart jag gravid igen men fick Ma i vecka 11..sen har vi försökt sen dess men inte blivit gravida.. Började utreda år 2016 varför det inte gick. Och alla mina prover var exemplariska. Inga fel alls på mig. Så då beslutade vi att även kolla makens spermier, vi trodde ju inget var fel eftersom jag ändå blivit gravid innan ju. Men hans prover kom tillbaka som gravt avvikande spermierprov. Så då hamnade vi ivf kö, och har stått i kö sen i augusti. Och nu om bara några dagar ska vi äntligen på informationsmötet sen kör vi igång ICSI och så hoppas vi att vi kan få en bebis.

Så i år har vi försökt i 4 år sammanlagt. Så känns tufft och jobbigt och jag önskar vi börjat utreda oss tidigare än vi gjorde.. Och nu kostar ju IVF en hel del, så vi har bestämt att göra ett äggplock med tillhörande frysförsök om det blir några så hoppas vi att vi lyckas under dom förutsättningarna.

Välkommen hit...tuff resa ni gått igenom! 

Så skönt att ni kommer igång med IVF nu. Vi ska på vårt första besök den 14/3, vi kommer dock köpa paket om 3 försök direkt. Vi kan dra hälften på min bruttolön och hälften på min sambo, på så vis blir det några kronor billigare iaf. 

Just nu har jag precis haft ÄL, tog Ovitrelle för att loss i förrgår. Så bara vänta två veckor nu, 9/3 har jag BIM. Men efter så här många försök själv så känns det ju inte pirrigt att närma sig BIM längre, mest ångestfyllt att behöva se att minus igen. Så jag är redan inne på nästa försök som blir vårt sista innan vi börjar med IVF....

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-25 09:34:03 följande:

Jag har ingen aning när ägget lossnar eller så. Men vi kör på varannan dag nu istället <3 ska iaf försöka orka det hihi.

Håller tummarna för decemberbebis då. Min man är född i december så det hade varit mysigt

Blir förhoppningsvis novemberbäbis - får ju ändå hoppas det tagit sig ;) men oavsett månad är en liten mer än välkommen!

ÄL+2 här....seg väntan.

Varannan dag är bra, då missar man inget. Har du fått igång din mens ännu?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-26 10:23:28 följande:

Jaa just de hihi.

Min mens ligger just nu på 43 dagar

Men den här månaden kan ju bli annorlunda. Jag vet inte alls när jag hade äl. Hade älvor första stegringen.

Du kanske kan hjälpa mig tyda den här helt otydliga tempkurvan? för jag fattar bada Haha. Men jag är fortfarande i min fertila period iaf

Idag är tempen nere igen så det tog sig nog inte... Eller så uteblev äl. .

Kan inget om tempning så är tyvärr inte till nån hjälp att tyda :/
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-26 22:27:13 följande:

Fick älvärk ikväll så vi får se vad tempen säger imorgon.

Stiger den inom 2 dagar 0.3-0.5 minst så har jag äl! läste runt lite

Men va härligt!!  Bara ligga i nu då!

Jag är på ÄL+5...hade nog egen ÄL innan jag tog Ovitrelle...hade de typiska känningarna och de kom inte igen efter Ovitrelle som de gjorde sist. VI testade ju att ta den två dagar senare än sist och det funkade tydligen inte för så länge verkar det inte ha suttit kvar. Ägget var 20 mm på koll tidigt på morgonen CD10 och jag gissar det släppte dagen efter på natten till CD13 så då borde det vara på 22-24 mm vilket inte är så konstigt,.. 

Men sist satt Ovtrelle i nästan 10 dagar, hade svagt svagt på dag 9 efter den och i stort sett helt blankt på dag 10...så på lördag borde jag ha blankt test, då är jag på ÄL+10 isf om det stämmer att jag lossade själv som jag tror, annars är jag bara på ÄL+8...så jag kommer testa först framåt tisdag nästa vecka, då är jag på ÄL+13 eller som minst ÄL+11 vilket borde kunna ge ett svar om hur det gått. Så lite drygt en veckas väntan till....suck, 

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-27 20:45:19 följande:
    Håller tummarna! Jag ska prata med min gynekolog om det fortsätter att krångla... iaf efter sommaren om vi inte plussat då... Tänk på mig som måste vänta iaf 14 dagar till minst! haha.
    Bra ni har en plan! Känns alltid lättare försöka då tycker jag iaf Glad
    FrökenNypon skrev 2017-02-28 07:45:35 följande:

Mens idag på dag 23!! :(((

Jag hann inte ens få hoppas och lura min hjärna att jag va gravid innan mensen attackera mig!:(

Det här blir bara värre o värre.

Väntar fortfarande på svar på våra prover på fert klinik...

hur ska man orka...?!

Men nej vad jobbigt! Förstår det känns hopplöst, men snart får ni svar och då kan ni även få hjälp, ett steg i rätt riktning! kram!

Jag har lätt molvärk och det drar i ligamenten idag, tror det enbart är biverkningar från Lutinus Obestämd ÄL+6 idag. I övermorgon ska jag ta ett test och se hur mycket hcg som hänger kvar från sprutan denna gången...sist var det blankt 10 dagar efter så tror det är blankt först på lördag. Sen kommer jag testa mig först på tisdag igen för att se om det är nåt. 

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-01 22:26:23 följande:

Jag har inte fått mer bödning än det som va iförrgår morgon på dag 23.. antingen sk spotting.. men min hjärna vill lura på mig att tro på en nidblödning....?! ;)

Usch varför är våra hjärnor så galna i dessa tider!

Jag håller tummarna för nidis, bra det inte kommit mer, det ger hopp! Glad

Jag är på ÄL+8, tog ett test idag för att se hur mycket hcg som är kvar efter Ovitrelle, nästan blankt så det var skönt. Enklare inför när man ska börja testa. Ska kolla på lördag igen. Men jag kan likaväl vara på ÄL+6 bara, jag tror ju enligt mina känningar i kroppen att ÄL var dagen före jag tog Ovitrelle, och isf är jag på ÄL+8, men om det inte släppte då som jag tror så bör det ha släppt inom två dagar från sprutan, men hade inga känningar på det. Så jag vet inte exakt så jag får ju ha lite is i magen bara och så testar jag för en ev graviditet i nästa vecka....ville bara se så hcg försvinner så jag vet om ett ev streck är att lita på om det skulle synas nåt...

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...