• Elliex

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 12:37:32 följande:
    Ni kanske har för lite sex? Har ni påbörjat utredning? Annars kanske det är dags. Är ju hemskt att inte få hjälp.

Styrkekramar
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Vi har rätt bra med sex. Vi har påbörjat utredning som inte visade några problem hos varken mig eller sambo förutom att jag hade några äggblåsor. Har fått massa medicin utskrivet som ska göra underverk enligt läkaren så hoppas det gör det också.
  • Elliex
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 20:26:03 följande:
    Åh.. fy va jobbigt. Håller tummarna stenhårt att läkaren har rätt <3

Jag var tvungen att kolla i eftermiddags pm mitt svaga verkligen var ett plus. Och det var det!

Gravid 1-2

Så nu kom nästa orosmoment. .. kommer det STANNA? Kommer det vara friskt? Med mera

.. men ska försöka tänka att vi väntar barn. Inte missfall. ..
    Tack! <3

Åh Gud vad kul!! Så himla mycket grattis! <3
    Försök att inte tänka så mycket. Som sagt, tänk att ni väntar barn o inte MF

Hade du några tydliga symptom eller testa du bara för att?
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-14 08:39:04 följande:
    Har du några känningar? Vet hur segt tiden går...,
    Illamående som kommer o går, humörsvängningar har jag. Min sambo sa att jag hade humörsvängningar och trodde jag var preggo för jag ens stunden skratta jag och andra var jag skit sur haha. Kan ju va pms också men brukar inte få så så hoppet finns lite
  • Elliex

Alltså jag har typ växtvärk i livmodern, kanske svag mensvärk också.
    Någon som känt så?
    Bim -4

• Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-14 21:22:59 följande:
    Det var mitt första tecken ;)
    Du driver? Jag har aldrig haft så. Jag var tvungen o ta ett bad pga det.
    Tog ett test idag, negativt. Tog dock ett test som man ska ta från bim första dag, inget test som man kan ta tidigare så kanske finns nå lite hopp. Om jag inte är skengravid (vilket jag heller aldrig varit) så alla dessa symptom är helt nytt för mig
  • Elliex
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-14 22:40:09 följande:
    Det får mig att fundera.

Jag testade på bim-5 med cb plus. När jag pausade svagt.

Och på bim-4 var det lite starkare.

Dom känner alltså av hormoner före bim också men dom rekommenderar att man dra ta på bimdagen eftersom att slöa har olika mängd hormoner före bim men oftast samma efter.

Jag är och har alltid varit höghormonare, men jag börjar tro att min äl var flera dagar tidigare än vad min tempkurva sa

Kan spekulera hur länge som helst klart men jag menar att man inte alltid kan lita på de där testerna ändå.

Vare sig man är så långt före bim eller efter.

Håller tummarna för dig!

Ursäkta mitt kvällssvammel haha!
    Dom känner av ja, om man som du är höghormanare men jag tror också din äl nog varit tidigare än vad kurvan visat.

Jag använde RFSU sticka, som mäter 25 mul, tog den mitt på dagen typ 3 timmar efter jag kissat så förväntade mig inte ett plus men kunde inte hålla mig haha.

Tack <3
  • Elliex

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.
    Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.
    Har panik. Vad fan kan detta va?

• Elliex
    Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.
    Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.
    Har panik. Vad fan kan detta va?

Kom på att jag har nog bim idag eller i morgon för när jag var hos läkaren den 4/4 sa han att jag nyligen haft äl. Så väl mensen..
    Får se om det kommer mer sen
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 16:49:51 följande:
    Lite sent för nidis, men man vet ju aldrig :) ägget kan ju släppt sent och fäst sent :)
    Läst på en gyn sida, Nid inträffar mellan 8-14 dagar efter äl så kan vara det för har antingen gått 13 eller 14 idag precis.
    Men med min tur så är det mensen
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 19:32:22 följande:
    Fast det där stämmer ju inte. Nid kommer när ägget fäster in, det sker ju oftast inom 5-10 dagar. Sen börjar slemhinnan bli för gammal när man är så nära mens. Slemhinnan börjar bli sämre redan på 6:e dagen förklarade de på Fertilitetscentrum inför vår ivf som inte blev av, därför odlar man aldrig äggen längre än till 5-dagars blastocyst, så återförande görs därför inte senare än dag 5 i Sverige.

Mina nidblödningar (haft 3 st av 5 ggr som gravid) har kommit på dag 3-5.

www.niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/
    Ok
  • Elliex

Och sen är det nog väldigt individuellt och därför säger alla olika. Bara för du har fått så tidigt betyder det inte att alla får det.

Sen påstod jag aldrig att det var en nid utan vart bara orolig och frågade om råd om någon visste vad det kunde vara.

• Elliex
    brennaV skrev 2017-04-16 22:13:26 följande:

Det finns ju möjlighet att du haft ägglossning senare än vad du tror och då kan det vara en nidblödning. Jag håller mina tummar för det. I februari var min ägglossning 7 dagar senare än vanligt. Jag blev gravid men tyvärr slutade det med skrapning då det var en ofostrig graviditet.

Kram på dig <3

Jag var hos gyn 4/4 och han såg då att jag haft äl precis.
    Så antagligen hade jag äl 2/4 eller 3/4.
    Det som kom tidigare idag vet jag inte vad det är, kan va tidigt MF i värsta fall. Har inte kommit något mer sen dess och jag har aldrig varit med om nåt sånt här tidigare därför jag fråga här..Får vänta o se helt enkelt!

Tack <3 kram
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 23:04:12 följande:
    Jag säger det inte pga mina egna, utan för att en lutealfas är 12-16 dgr och ett ägg kan inte fästa in hur sent som helst, det måste befruktas inom ett dygn efter det släppt, sen vandrar det ner och kan inte utvecklas hur långt som helst innan det börjar fästa in, om det skulle fästa 14 dgr efter äl skulle varken ägg eller slemhinna må bra, slemhinnan är vid det laget på väg börja stötas bort. Handlar om hur det funkar, vetenskap och vad de säger inom ivf, så tycker det är konstigt det står så på några sidor då det inte kan stämma - förutsättning att man vet när ägget släppte
    Påstår fortfarande inte att det var en nid, frågade bara om råd. Fattar inte varför du håller på
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...