• Orkide

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

brennaV skrev 2017-05-01 16:13:41 följande:

Idag kom mensen, på dag 10- 11 efter ägglossningen. Har aldrig haft kortare än 14 dagar lutefas så det måste vara att kroppen blivit helt fuckad efter mina missfall..

Trist
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-02 14:10:29 följande:
    Nedräkning för dig nu då, fick ni prickat ÄL bra? 
    Jodå men däremot slog förkylning till och jag har varit tvungen att ta ipren vid 2-3 tillfällen

Lycka till idag!!
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-03 07:31:22 följande:

Jag läste någonstans att förkylning kunde vara bra, att kroppen då hade lättare att ta emot ett ägg. Men däremot ska man ju inte ta Ipren om man vill bli gravid, håll dig till Alvedon eller Panodil. 

Psst...det är i morgon jag ska dit! Så än kan jag andas. Påbörjade v 9 idag Hjärta

Alvedon funkade inte så var tvungen att ta ipren för att fungera
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-04 12:55:15 följande:

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15,2 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Vad skönt!
  • Orkide

Näe nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre..

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-11 09:25:55 följande:
    Usch vad segt...jag vet att Pergo finns att få utskrivet i Danmark...om det kanske är ett alternativ? Ni har inte diskuterat att gå över till sprutor? Typ Gonal-F eller Bemfola? Får du Ovitrelle så du vet att du faktiskt lossar äggen?
    Min gyn verkar inte vilja hjälpa mer
    Hon har kollat efter äl att jag ägglossar och det gör jag.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-11 09:57:32 följande:

Ja ok..men tänker att Ovitrelle ger ju även en ökad mognad för ägget innan det släpper, man ger ju det vid IVF av den anledningen, men plockar dem innan de hinner släppa i det fallet. Men just för mognaden. Så även om man lossar kan det hjälpa. 

Kan du inte vända dig till en ny gyn då?

Känns så tungt att börja leta ny gyn och börja om från början. Hade en annan gyn förut men de ville inte hjälpa mig då jag redan hade barn.
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-06-07 13:46:53 följande:

Hur går det för er?!

Bara jag kvar som inte blir på tjocken?!?

Jag har Äl idag och hoppas och vill verkligen på positivt besked i juni!!

Är ganska hoppfull ändå eftersom de inte såg nått fel med mig el min man på testerna.

Och jag menar. Rent statistiskt borde det va vår tur nu! Efter 1,5 år!! ;)

Också kvar. Försök typ 30...
  • Orkide

Finns det någon som fortfarande försöker bli gravid. Nu har vi försökt i 2,5 år. Ett tag kändes det okej nu känns det pissigt igen.

• Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-09-12 23:14:38 följande:
    Jag har precis plussat efter IVF. Försöker ni på egen hand eller tar ni hjälp?
    Egen hand.
    Har fått letrozol men efter 8 omgångar verkar det inte hjälpa.
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...