• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-03-17 12:44:52 följande:
    Tack. Ja något knas är där ju iaf...Jag ska rådfråga min gynläkare som jag haft i några år.....
    Ja det tycker jag du ska göra.  Blir så ledsen för din skull när du hoppas varje månad, men jag tror du behöver få igång din mens för att det ska kunna funka faktiskt och så du vet att ÄL faktiskt blir av som den ska. Just för att mensen även dröjer tyder på att ÄL inte funkat. 
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-19 15:04:19 följande:

Vänta inte för länge med att be om hjälp hos gyn eller fert.. !!

vi har väntat ca 6 mån nu efter prover o besök. och snart ska vi får vår "dom" på vad som är på tok..

OM något nu är knasigt så hoppas på hjälp fort..

vi kommer inte gå på ivf men iaf skönt att gå reda på varför det inte blir nån bebis..!

Haft äl i dagarna så nu blir det 2 veckors väntan på ev mens .

men en tröst är att vi ska till teneriffa i samma veva.. sååå skönt!

Håller med, bättre veta tidigt och VAD som i så fall strular, kan ju vara enkelt åtgärdat med.

Jag har andra dagen blinkande smiley här, så ÄL närmar sig. Är på CD12 idag så det blir bra i tid. 

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-20 20:15:58 följande:

Mensen avtog i lördags.

Idag har jag älvärk. . Kan man ha äl direkt efter mens? Har nog frågat i varenda tråd som jag är med i haha.. lätt illamående och stick / il i äggstockarna plus att de känns som träningsvärk i livmodern...

Det beror ju lite på vilken CD du är på?

Jag har alltid rätt stark molvärk runt CD8-9, sen lugnar det sig lite och så kommer ÄL runt CD12-14. Samma när jag tog Letrozole, då kände jag det extra mycket. Min gyn förklarade att de är i nån större mognadsfas då. 

Så jag tror inte det är ÄL riktigt än för dig. Tar du ÄL-tester?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-23 19:48:25 följande:

Idag har jag varit på spolning. Får fortsätta med letrozol sen, dubbeldos.

Hur går det för er?

Vad skönt! Gick spolningen bra?

Jag är på ÄL+2 här. ÄL kom på CD13, skönt min cykel funkade utan stimulering. Så nästa helg vet jag ju ev om uppstarten med ivf blir som planerat...som jag gissar den blir. Men oavsett var det faktiskt skönt med en månad utan extrahormoner, har mått riktigt bra och känt mig gladare.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-25 12:21:48 följande:
    Jo spolningen gick bra. Lite obehagligt var det dock.

Vad skönt att kroppen har fungerar som den ska och att den har fått återhämta sig en månad utan tillskott av hormoner Inte långt kvar nu tills ni börjar!!
    Nej känns väldigt skönt att det närmar sig, först en BIM till bara...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-20 20:15:58 följande:

Mensen avtog i lördags.

Idag har jag älvärk. . Kan man ha äl direkt efter mens? Har nog frågat i varenda tråd som jag är med i haha.. lätt illamående och stick / il i äggstockarna plus att de känns som träningsvärk i livmodern...

Hur har det gått? Har ÄL kommit?

Jag är på ÄL+8...BIM närmar sig. Men denna gången har jag inte lika mycket ångest som jag brukar för det, för nu vet jag ju att vi får hjälp i nästa cykel. Känns både pirrigt och väldigt skönt. Det är ju nu man får se om äggen är av nån vettig kvalité....

• Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-03-30 14:15:00 följande:
    nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Försöker med första barnet. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 
     et av detta?
    Välkommen till oss!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-30 15:55:34 följande:
    Håller tummarna stenhårt för dig!

Jag inväntar Äl fortfarande... cd 15 idag. Så jag håller hohoppet uppe med att Äl kommer i helgen så vi hinner mysa Kör på CBs digitala ältester den här gången. Startade med testlagrets på cd 10.. och använde upp dom 7 haha. Har tagit 3 st från mitt 10 pack med CB.

Jag vet att min stegring kommer fort. Och jag vill inte missa den. Man ser på CB att det ökar mer och mer iaf

även om man inte ska kolla på den så kan man ju ändå se skillnad

Ja man ser klar ökning! Den närmar sig nog nu inom nån dag eller två gissar jag.

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-30 15:55:34 följande:
    Håller tummarna stenhårt för dig!

Jag inväntar Äl fortfarande... cd 15 idag. Så jag håller hohoppet uppe med att Äl kommer i helgen så vi hinner mysa Kör på CBs digitala ältester den här gången. Startade med testlagrets på cd 10.. och använde upp dom 7 haha. Har tagit 3 st från mitt 10 pack med CB.

Jag vet att min stegring kommer fort. Och jag vill inte missa den. Man ser på CB att det ökar mer och mer iaf

även om man inte ska kolla på den så kan man ju ändå se skillnad

Ja man ser klar ökning! Den närmar sig nog nu inom nån dag eller två gissar jag.

• Nykär15
    Nykär15 skrev 2017-03-25 22:59:22 följande:
    Nej känns väldigt skönt att det närmar sig, först en BIM till bara...
    Idag på ÄL+9...har jag fått ett svagt positivt på Testlagrets..,jag är i chock, började darra och gråta. Helt galet. IVF skulle ju starta nästa vecka...
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...