• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 09:24:18 följande:
    Nämen! Ååå hoppas hoppas det blir starkare och starkare!!! Vår tid är kommen den här månaden jag känner det på mig!!
    Ja det blir några spända dagar framöver innan man vågar njuta lite. Iofs njuter jag bara av att se ett streck till idag, trodde aldrig det skulle hända igen. Vi tar en dag i taget nu. Hjärta
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 09:22:40 följande:
    Hoppsan! Tur att jag va ledig idag! Hade bara hållt mig i 1 h. Efter morgonurin. Kände att det var äl på gång. Konstig mage och stickande känsla.

Kl 9 testade jag positivt! Aldrig hänt förut. Inte så konstigt med tanke på att jag testat på kvällen.

Snacka om att min ökning sker fort!

Hade stegring på temp i morse med! Konstigt att de sker på samma dag!

När sjutton har jag äl då??? De kanske släpper redan ikväll?

Och när är Bim då? Skulle varit den 17 April. Hade äl på cd 20 sist. Är på cd 16 idag. Vi sexade igår iaf Blir en mysig helg Men tempökningen gör mig förvirrad

Help. .
    Men kolla! Den gubben blir man glad av att se! Jag har med snabb stregring, mitt ägg släpper oftast inom närmsta dygnet. Så sexa på nu! Och så hoppas vi på ett fint plus om två veckor! Verkligen vår tur nu!

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 09:44:44 följande:
    Blir så glad för din skull! Och som du skrev i annan tråd, lite hot om IVF fungerade visst! Hihi+ !!

Jag är helt chockad faktiskt. Både för dig och för att jag fick positivt IDAG PÅ MORGONEN?!?! Fantastiskt va okunnig man är egentligen haha.
    Ja jätteglada nyheter för oss båda! Bra du tog ett test och följde känslan du hade!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 10:00:09 följande:
    Jag ska ta ikväll och imorgonbitti med. Så får vi se om gubben hänger kvar eller försvinner . Hoppas hoppas verkligen agg jag får äl nu... perfekt timing o allt till helgen

Börjar få lite stickningar i brösten nu. Mer molvärk också... Det hade jag förra månaden också. Fick halsbränna igår kväll. Också ett tecken som jag kände av förra månaden vid äl. Nu jäklar ska det ta sig. 1 år utan ens ett positivt äl test så blir man ju knäpp.
    Jag körde med såna digitala som när man väl fick en fast gubbe så var den kvar i 48 timmar så då kunde man inte testa vidare. Det var rätt skönt. Tror inte ÄL-testerna gjorde det för oss denna gången, vi prickar ju alltid ÄL...var väl vår tur nu bara. Tänk, nu har du positivt ÄL-test, njut av det, snart är det er tur med!
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-31 21:00:08 följande:

Stort grattis nykär!!

Hoppas det håller sig kvar där inne!

Härligt o se att det kan hända !!

Jag har mens nu :(

Men men just nu är jag bara inställd på utlandsresa och svar från fert klinik. Hade riktig dipp förra månaden så jag har bearbetat det värsta redan...:/

Håller all tummar att du får flera positiva test under veckan!

Tack! <3

Nervöst inför morgondagen...hoppas innerligt på ökning...

Skönt med semester! Vi var utomlands när detta ägget lossade ;) håller tummarna för er. Vet hur det är att vara nere i det svarta hålet av misströstan, tro mig. Det blir er tur snart!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-01 17:46:43 följande:

Sådär. Då har vi gjort vad viskan den här månaden. Fick en glad gubbe idag med. Så då släpper väl ägget senast imorgon EM eftersom första glada gubben kom igår på morgonen.

Nu blir det långa dagar med väntan. Men ska försöka att bara leva som vanligt.

Har extrem älsmärta idag så jag fick ta Alvedon, och huvudvärk och riktigt ont i ryggen.. samma som förra månaden. Så jag hoppas verkligen att det GER något den här gången.

Hade varit mysigt med ett decemberbarn Samma månad som mannen. Och just idag fyller min lillebror 30 år och just idag för 3 år sedan så vart vi officiellt ett par jag och min man Coolt att kunna säga till bebis att man vet exakt vilken dag (ja, egentligen inte exakt men ändå) Som han/hon blev till. För det är ju idag som äldagen är och kommer bli av vad jag kan känna och läsa på temp och test

Nu ska jag njuta av en kall öl (förhoppningsvis den sista på länge) Och njuta och välkomna det som vi önskar

Trevlig helg allesammans!

Håller tummarna!!
  • Nykär15

Gjort en jämförelsebild, tycker man ser en bra ökning hittills...nu vill jag bara förbi BIM, då ska jag fira med ett digitalt och sen är det isf färdigtestat, men fram till dess kommer jag testa dagligen och följa utvecklingen, kan inte hålla mig lugn annars...tur man har många stickor liggande, som äntligen känns roliga att använda!!

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-04-02 08:08:34 följande:

Men vad har jag missat! Härligt jobbat. Grattis! Super härligt!!!

Tusen tack snälla!! Hoppas verkligen du får ditt plus snart med!
    FrökenNypon skrev 2017-04-02 09:19:35 följande:

Verkligen tydlig ökning!! Grattis! Njuuut av glädjen!

Tack. Idag har jag ändå stark oro i kroppen :/ gissar det kommer gå upp och ner från dag till dag. Tyckte dagens var lika starkt som kvällens igår, inte svagare, men gör mig panikslagen! Vet att hcg dubblas först varannan dag, så måste väl försöka slappna av...men skitsvårt. Hade bara tre timmars koncentrerat urin...vaknar ju 2-3 ggr / natt o måste kissa...

Hoppas det är starkare ikväll...

Usch, man är både glad och livrädd :(
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-02 10:21:13 följande:

Du har en jättefin stegring hittills så det ser jättebra ut.

Ta rtt digitalt så kanske oron släpper lite mer

Är glad för din skull

Idag hade jag förväntat mig en tempökning men istället låg den på samma som igår nästan. Morgonens (förmiddagens) ältest var Neg så då hoppas jag ägget släppt inatt typ Nu har vi gjort vad vi kan

Bara att räkna ner dagarna igen.

Första testet tar jag på äl+10 den här gången för att slippa slösa :-P

Tar digitalt på BIM om jag tar mig dit, tror jag blir lugnare efter det...
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-03 00:30:22 följande:

Kan ju också hoppa in här!
    Försökt i över 1,5 år (första barnet) och inte blivit gravid än.
    Hoppas 2017 blir året man får +

Välkommen hit! Ja 2017 ska bli året för alla som hållt på ett tag, det är alla värda! 

Har ni gjort någon utredning? 

• Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-03 10:59:34 följande:
    Hej!

Vi har börjat utredning, som inte visat nå fel på min sambo och jag är fertil fick jag reda på bara att jag hade äggblåsor som såg ut som pcos men det visade sig sen att jag inte hade det. Så nu ska jag äta folacin och donaferty som hjälp på traven.

Har ni påbörjat utredning?

Skönt ni har kollat allt och att ni får lite hjälp! 

Jag har blivit gravid varje gång jag tagit Rosenrot, kanske kan vara ett tips?

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...