• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Orkide skrev 2017-04-16 18:10:29 följande:

Här kom mensen idag. Så två dagar kvar till det är dags att börja dubbelkur med letrozol!!

Spännande! Hoppas dubbelkur ska göra susen för er! Hur har kroppen känts under pausen från stimulering?
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 20:35:28 följande:

Och sen är det nog väldigt individuellt och därför säger alla olika. Bara för du har fått så tidigt betyder det inte att alla får det.

Sen påstod jag aldrig att det var en nid utan vart bara orolig och frågade om råd om någon visste vad det kunde vara.

Jag säger det inte pga mina egna, utan för att en lutealfas är 12-16 dgr och ett ägg kan inte fästa in hur sent som helst, det måste befruktas inom ett dygn efter det släppt, sen vandrar det ner och kan inte utvecklas hur långt som helst innan det börjar fästa in, om det skulle fästa 14 dgr efter äl skulle varken ägg eller slemhinna må bra, slemhinnan är vid det laget på väg börja stötas bort. Handlar om hur det funkar, vetenskap och vad de säger inom ivf, så tycker det är konstigt det står så på några sidor då det inte kan stämma - förutsättning att man vet när ägget släppte
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 23:22:01 följande:

Påstår fortfarande inte att det var en nid, frågade bara om råd. Fattar inte varför du håller på

Men snälla, jag svarar ju bara sakligt och inte för att du ska bli upprörd, du frågade och jag svarade enligt vad läkare sagt och om hur kroppen faktiskt fungerar, då hänvisar du till sidor som enligt vad jag lärt mig säger fel. Är ju inget konstigt att vi diskuterar det?

Tycker verkligen inte du ska lämna tråden, men du gör som du vill. Önskar dig all lycka till!
  • Nykär15

Ja så är det, jag ville bara berätta det jag vet och mina egna erfarenheter, sen är det inte sagt att jag har rätt och att inget kan uppföra sig annorlunda för det. Vill verkligen inte att det ska bli dålig stämning för det. Är ju ett diskussionsforum och man har helt rätt i att tycka olika och att själv välja vilken fakta som man vill tro på. Internet är lurigt, finns så många olika saker att läsa och fundera över....Glad

• Nykär15

Vågade! Velat se om hcg stiger...Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-19 18:51:44 följande:

Vad tror ni, har jag äl stegringen redan passerat? Äl stickan högst upp är taget idag kl 16:30 och det i mitten imorse...

Inget av testen är ju helt positivt, så jag hade fortsatt testa. Vilken CD är du på? Jag har väldigt snabb stegring och kort, så inte alltid jag lyckats se fullt positivt, så ÄL kan du ha ändå. Du får försöka slå ihop alla känningar i kroppen med resultaten på stickorna. 

Jag testade digitala med dubbelhormonindikator sist, det var såååå skönt att inte tolka strecken, har alltid använt Testlagrets innan med. Då får man blinkande medan stegringen är och sen en fast gubbe när man är på max. Sen är det bara att ligga och man testar inte mer efter den fasta gubben. 

Håller tummarna!

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-20 09:34:56 följande:

Jag är på dag 25 i cyklen (efter min skrapning den 27/3). Stickorna visar lika starkt igår kväll som idag. Kan ju vara så att jag inte har någon ägglossning denna månad också. Alternativt att jag missade stegringen. Men i februari hade jag 3 dagar med ordentligt synliga streck, lika starka som kontrollstrecket så lite mysko är det allt. Försökte lägga upp bild på stickorna men familjelivsidan är väldigt seg idag...

Och du har testat negativt direkt efter skrapningen? 
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-20 13:35:10 följande:

Äl Stickan var blank i söndags..

Med graviditetstest alltså? När gick hcg ut ur kroppen? Det avgör ju lite när ÄL kommer igång menar jag. Glad
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-20 16:56:06 följande:

Nä inte tagit något alls....borde jag det?

Ja hcg kan vara kvar många veckor efter mf/MA. Mina visade positivt i 3 månader...
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-20 19:42:58 följande:

Var tvungen att ta ett gravtest och man ser en svag linje. Alltså detta är ju min tredje skrapning och äl har ju mer eller mindre kommit igång direkt. Har aldrig tagit graviditetstest efter de andra skrapningarna. Det får bli en fråga till gynekologen imorgon alltså. Var helt säker på att äl var på G, haft äl flytningar och lätt smärta vid ena äggstocken så nu är jag lite besviken. Det är ju 25 dagar sen skrapningen...snark

Misstänkte det! Jag födde ju vår lilla på sjukhuset, både foster och moderkaka kom ut. Men grav.testen gick inte ner. Två veckor senare fick jag en akut jätteblödning och fick åka in, skrapade akut. Men ändå fick jag plus under kommande två veckor. Fick återigen stora blödningar och bokades till slut in på en hysteroskopi, då hittade de små små rester i livmodern. Först efter den operationen (som jag fick vänta några veckor på) så började hcg sjunka. 

Så det kan vara så att du har rester kvar efter skrapningen och borde kollas med UL. Med största sannolikhet kommer de säga att du ska vänta och att det kan komma blöda bort med nästa mens...men i mitt fall kom liksom aldrig mensen, jag slutade heller aldrig helt blöda efter skrapningen, det kom och gick. Kunde vara blödningsfritt i en vecka, sen störtblödning. Inte roligt. 

Så försök stå på dig, antingen genom att de ger cytotec för att skynda på rester om de ser några med VUL eller att de går in och tar bort dem. 

Lider med dig! kram

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...