Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Särskilt tandvårdsbidrag?

Det låter som att du har rätt till STB. Be din läkare om intyg, så får du extra pengar till att ta hand om tänderna med förebyggande och undersökande behandlingar.

Gå och gör en undersökning, berätta om din rädsla.

Mvh tandis

• Carabellis kusp

Om du får intyg om stb pga muntorrhet är det inte så att du kan bli återbetalningsskyldig. Det är tandläkarmottagningen som blir det i så fall. Ring läkarmottagningen och be dem skicka hem intyg om stb till dig. Du ska ha intyget med dig till tandläkaren.

• Carabellis kusp
    Anonym (?) skrev 2017-02-13 17:35:40 följande:

Jag fick en blankett mailad från tandläkaren jag frågade, ska be min läkare fylla i den. Men det verkar som att bara tandläkaren ska ha den sen?

Ja, tandläkaren ska ha den. Annars får vi inte pengar från försäkringskassan. Du får rabatt hos tandläkare , tandläkaren får pengar från försäkringskassan. Ditt jobb är att ta intyget till läkaren och ta med det ifyllda pappret till tandläkaren, sedan är det klart för din del.
  • Carabellis kusp
    Anonym (Fia) skrev 2017-02-13 17:50:55 följande:

Jag har stb pga muntorrhet orsakat av läkemedel. Du har fått bra info av övriga men jag vill komma med ett tips som funkar bra för ilningar och som motverkar torrhetens effekter. Flourskölj! Inte någon fånig som ständigt synd på reklamen utan en kraftig med mycket flour. Be tandläkaren skriva ut på recept så blir det billigare.

Bra tips! Dentan 0,2% kan man få på recept och då ingår det i högkostnadsskyddet.
Svar på tråden Särskilt tandvårdsbidrag?