• Marte

Ni som går hemma och väntar på bebis, vad gör ni egentligen?!

Hej Otit,

Jag hade bf i fredags så jag sitter i samma sits som dig. Är uttråkad, på gränsen till deppig. Varit hemma sedan jul nu... Har svårt att gå så det blir inga promenader heller, bara till och från bilen för att hämta andra barnen på skolan. Ser på skräp på TV och surfar massa på nätet. Orkar inte baka men vill... hade tänkt baka bullar men får inte energi till det. Tufft. Har du några tecken på att bebis vill ut snart? Har du barn sedan tidigare?

• Marte

Nja, inte haft några känningar egentligen förrän nu ikväll. Jag hade som sagt bf dag i fredags, fick en hinnsvepning gjord av bm i måndags. Kändes obehagligt men ej ont. Trots detta hände inget, inte ens mensliknande värk som är vanligt. Idag onsdag föreslogs hinnsvepning igen... men det gick inte att utföra för det gjorde så enormt ont. Jag sa stopp... Dock var jag öppen 3 cm redan. Nu på kvällen lite mensliknande känsla i nedre delen av magen, men nej, inte mer än så. Det verkar redan börja lugna sig nu dessutom.

• Marte

Hur har det gått? Du hade ju en hel del förvärkar i förrgår, hann inte in här igår. Jag har fortfarande inga tecken. Var på UL idag pga gått över en vecka. Allt såg bra ut, bebis normal i vikt, skattades till 3500 gram. Lagom med vatten i livmodern. Bra hjärtljud osv. Inget som gör att de tycker jag behöver sättas igång nu... bara att fortsätta vänta. Fick dock en deadline, dvs den 25 feb kommer jag sättas igång om inget häråt innan dess. Alltid skönt att ha ett datum som deadline i alla fall. 

• Marte

Otis, men oj, vilken upplevelse. Grattis först och främst till din skatt!! Otroligt att de hänvisade dig vidare till ett ställe där det kanske inte hade gått så här bra i ditt fall. Bra att du stod på dig och vägrade åka dit. Läskigt, det hade kunnat gå illa ju. Men vilken tur att det blev som det blev ändå. Dumt att de missat bebisens läge i magen. Eftersom de varit osäkra så borde de ju ha kollat upp det. De var osäkra hos mig också kring vecka 36-37 och skulle skicka mig på ul för att bli säkra men sedan hann jag träffa två andra, en läkare och en mer erfaren bm som var säkra på att bebis ligger med huvudet ner, dock extremt djupt ner vilket gjorde det svårare att känna. Nu var jag dessutom på UL i fredags pga gått över en vecka, då mäter bebis och vi såg att huvudet var ner djupt. Stor kram och ta hand om dig !

Svar på tråden Ni som går hemma och väntar på bebis, vad gör ni egentligen?!