Ungdom som "serverings"personal
Vi är några som ska ordna en större 30-års-fest tillsammans i sommar och har insett att det vore väldigt praktiskt att hyra in någon som kan hjälpa till med lite av det praktiska så att vi kan fokusera mer på gästerna. Det kommer inte serveras middag utan endast efterrättsbuffé varav det mesta är plockmat, men det kommer finnas pappersassietter och (vanliga) skedar till tårtan. Så uppgifterna skulle vara att slänga ev. assietter eller annat skräp som ligger framme, ställa in glas och skedar i (industri-)diskmaskinen, ställa fram nytt vin och läsk när flaskorna börjar ta slut (gästerna får servera sig själva) samt koka te och kaffe. Städa undan och så efter festen gör vi dagen efter så det skulle de inte göra. Jag förställer mig att detta egentligen kan skötas av en person (rätta mig om jag har fel) men man kanske ska ha två på plats ifall att. Vi känner inte heller att det behövs någon direkt serverignsvana för detta uppdrag så tanken är att man ska kunna ta in några ungdomar som gör det som extrajobb. Hur mycket bör man betala för ett sådant jobb? Var "hittar" man dessa potentiellt intresserade ungdomar? Jag tänkter att man helst inte tar yngre släktingars kompisar då det blir lite konstigt när släktingarna är med som gäster och deras kompisar ska jobba, men det kanske är fel tänkt?