Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Tovig katt=vanskött katt?

Tovor och rinnande ögon är ju inte alls bra sen är det ju inte lämpligt att raka en katt nu när det är kallt men har dom inte rakat katten i somras så har dom ju inte skött katten tidigare heller. Hör med stallägaren om katten varit till veterinär och om dom matar/avmaskar katten ordentligt annars får du helt enkelt kräva att katten får omvårdnad och bryr dom sig inte så tar du kort och skickar in till Länsstyrelsen. Många ser tyvärr stallkatter som något man inte behöver bry sig om så mycket.

• Dexter dot com
    choklad skrev 2017-02-14 07:31:08 följande:
    Jag håller delvis med, men jag har vänner som "får" nya dumpade katter varje månad vid sin gård. Katthemmen är fulla och tar inte emot fler. Jag tycker inte att man kan tvingas ta hand om en katt som man inte bett om och där de institutioner som vi har inte tar emot dem. Alternativet som återstår är att avliva katterna.
    Hur hårt det än är är det bättre att avliva katterna än att låta dom svälta, gå med mask/fästingar och utan skötsel och kärlek. Hemlösa katter lever ett hårt och plågsamt liv :(
Svar på tråden Tovig katt=vanskött katt?