klyban skrev 2017-03-03 17:30:26 följande:
Att en annan rätt är stark, utesluter liksom inte att vindaloo kan på vissa ställen vara överdrivet het.
Verkar bara som du inte vet om att ett mindre antal restaurangen tävlar om att ha den starkaste vindaloo´n.
I England kan dom göra indisk mat, det går inte säga nått annat om.
Har du hittat curryblad i Sverige(färska/frysta)?
Oj, då måste jag uttryckt mig klumpigt. Det enda jag sa var att jag inte träffat på en vindaloo som var för stark för
min smak - och då har jag ätit en hel del vindaloo genom åren. Toleransen är ju också som bekant olika för olika människor, och olika tid.
Visst kan man ta vilket recept man vill - indiskt eller inte - och hotta upp det hur mycket man vill efter smak. Men vindaloo är känd som en "eldig, kryddstark rätt (men inte nödvändigtvis den starkaste)", medan phall är känd som "en av de starkaste curryrätterna som finns, till och med starkare än vindaloo". Men som sagt, det finns säkert restauranger som slänger i sex habaneros i en vindaloo också och fortfarande kallar det vindaloo...
Curryblad - endast torkade i Sverige tyvärr. Har köpt färska i USA och England och fryst dem själv dock. (Om du är riktigt desperat finns det några som levererar färska till Sverige också, men fraktkostnaden låg på typ 700kr sist jag kollade...)