Alexi skrev 2017-02-14 06:36:28 följande:
Det där med att tillåta. I vår familj är det väldigt självklart att mobilen ligger i tvättstugan (på nedervåningen) på natten. Där har vi laddarna och där ska mobilen vara. Min man och jag ser det som självklart så det kommer vara självklart med barnens mobiler också.
Mycket forskning visar ju hur negativt det kan påverka möjligheten att somna om man ligger med mobiler i sängen, att skärmen påverkar hjärnan.
Och om man inte kan somna så finns det annat man kan göra i sängen, som att läsa en bok. Mycket nyttigare för hjärnan så dags.
Inte här inte, eftersom larmen är i telefonen och jag tillhör de som tittar i telefonen innan jag lägger mig.
Men nu är det inga problem hemma hos oss, jag sover gott om natten, sonen har alltid fixat sina läggtider bra.
Böcker har inte fungerat för mig, läser jag innan jag lägger mig, så sover jag sämre, bättre då att köra ett par patienser på telefonen.
Det viktigaste är inte att man ska göra på ett sätt, utan att man hittar det bästa sättet att somna på.
Jag vill ha lite ljud och ljus när jag somnar, sambon ska ha mörkt och tyst. Är det mörkt och tyst så ligger jag och lyssnar efter ljud.