• Svar på tråden Facebook
  • Dixie

Jag använder det att hålla kontakt med vänner och bekanta, särskilt de som bor långt bort, och sedan olika grupper, för föreningar jag är aktiv i, barnens förskola, barnens sporter, ngr köp och sälj grupper, och anslagstavlor för närområdet!

• MallaL

Jag använder facebook mest för nyheter och grupper, men också för att hålla kontakt med släkt och mer avlägsna vännef (närmaste familjen och vänner hålls kontakten med på andra sätt).

Nyheter: jag väljer vad jag vill följa, min hemkommun, min favoritorganisation, olika museer, artister, författare och andra jag gillar, deras nyheter om konserter, utställningar etc kommer i mitt flöde och jag får utan ansträngning koll på vad som händer i det jag är intresserad av ("vanliga" nyheter finns ju i tidningarna och på nätet överallt).

Grupper: Jag har en privat släktgrupp där vi planerar vad ska vi göra, vem ska vi ses hos nästa gång etc. Jag har även en privat kompisgrupp där vi pratar om allt möjligt, vi frågar vem som ska följa med på bio nästa vecka etc. Om man är fler än två är gruppdiskussioner suveräna, det behöver inte vara just fb, använder även whatsapp om man är många som ska planera något.

Svar på tråden Facebook