Gravid i västerbotten
Jag väntar nr 2 och bor i Skellefteå, bf 13/10 om allt går bra. :)
Jag väntar nr 2 och bor i Skellefteå, bf 13/10 om allt går bra. :)
Jag väntar också 2 an och bor i Skellefteå :) Har BF 1/10.
Bokade just in ett ultraljud på norrlandskliniken. Kommer vara i V 12 då.. är otålig och kan inte vänta till RUL. Nån som varit till norrlandskliniken? :)
Fy vad jobbigt, jag förstår att du är nervös för det.. Jag har inte haft ett MA själv men det låter som en hemsk mardröm. Det är därför jag bokat in ultraljudet i V 12, för att se att allt är okej.
Hur långt har du kvar till V10? Inte så länge va?
Du skulle ju kunna köpa en doptone/doppler att själv hemma lyssna på hjärtljuden (som barnmorskan lyssnar på kring v20). Går att köpa för några hundra. Så klart restriktioner kring användandet, typ inte mer än en gång/dag max 10 min eller så. Har en bekant som köpte en sådan (clearblue) för att lugna sin MA-oro.
Usch vad de låter hemskt! Önskar att du aldrig får uppleva det igen!
Hade du gravidsymtom under hela tiden?
Jag håller med om att det går väldigt långsamt första veckorna..
Hon är född i Juli -14 så lite drygt 2,5 år. Hur gammal är din?
Mjae inte chock direkt. Men vår etta var bara 1,5 när tvåan kom och då var han ju fortfarande bebis och fattar ju inte så mycket, var blöjbarn, behövde mycket mammapappa, bäras osv. Tog några månader innan pappan kunde lämna mig själv med barnen på kvällen för att åka och göra nåt kul. För vaknade ettan och tvåan samtidigt var det gråtkalas =) Ibland kändes det som att jag satt och ammade båda två =)
Vi hade gjort det bekvämt för oss att pappan var föräldraledig med ettan när tvåan kom, så vi var hemma ett halvår tillsammans med båda barnen.
Men absolut ingen chock! =)
Linnis83: har du gjort ultraljudet? Hur gick det?
Vad skönt att höra! Gjorde mitt tidigare i veckan, allt var bara bra därinne :)