Nu vill inte min sambo längre behålla barnet!??!
Ja, kalla fötter..
Min sambo ångrade sig direkt efter vi hade oskyddat sex en gång, han visste vad det innebar för vi hade pratat om att börja försöka men han var inte helt redo (velade fram och tillbaka), sen var han redo just den dagen men ångrade sig direkt efter och ville att jag skulle ta ett dagen efter piller.. att jag blev förbannad.. en sak om det varit en olycka, men detta var planerat och då är det inget annat än elakt att ändra sig - jag ville ju inget annat än att få barn.
Blev gravid och sa till honom att antingen är han med 100% eller så går vi skilda vägar men oavsett behåller jag barnet, för jag tänker inte stanna i ett förhållande där vi väntar ett halvt oönskat barn. Han stannade kvar och på förlossningen satt han med sonen i famnen och sa att han ville göra massa såna här... allt har varit fröjd efter det och nu väntar vi nr 2 (mest på hans initiativ).
Tror att vissa män har svårt att ta det där steget att acceptera att de ska/vill ha barn.. men jag tycker ni ska diskutera "villkoren" på ert förhållande om han stannar och NI behåller barnet, för det kommer aldrig bli bra om ni genomgår en graviditet som bara en önskar, antingen är man med eller så är man inte. Tror dessutom inte att han vill ha det på sitt samvete sedan när han har ett barn han älskar, att han egentligen inte ville ha det.