• Anonym (Anonym)

Missbrukar kokain, hjälp..

Ok. Jag är missbrukare.

Under några få år har jag testar kokain någon gång då o då. Men nu har jag av någon anledning kört varje dag i snart två månader.

Ja, är alltså missbrukare. Bara inse fakta.

Tänkte att det gått överstyr förra veckan när det tog slut. Va ren 3 dagar sen va man påfyllt igen utan att man hann tänka.

Jag har otroligt mycket att förlora här. Genom bruket men bara om det kommer fram i min omgivning så skulle relationer dö.

Om man vill sluta själv. Vad har för tips.

Kliver av idag. Måste bara gå, men är verkligen rädd.

• Svar på tråden Missbrukar kokain, hjälp..
  • Anonym (K)

NA kanske,det är ju ingen tung drog..

• klyban
    Anonym (K) skrev 2017-02-16 17:42:31 följande:
    NA kanske,det är ju ingen tung drog..
    Kokain räknas in till de tunga drogerna senaste jag kolla.
  • Anonym (undrar)

Hej
    Hur har det gått för dig?
    forfarande öppen för hjälp? jag är själv missbrukare av bland annat cola och tjack men håller på att sluta på egen hand utan stöd, skulle kanske vara skönt att följas åt?

• Anonym (Anhörig)

Min snart exman trillade dit på kokain, han missbrukade i nästan ett halvår. På den tiden lyckades han rasera hela vårat liv,. Han förlorade sitt företag, satte sig själv i stora skulder, tömde hela mitt sparkonto, tog ut krediter i mitt namn utan min vetskap så att jag hamnade hos fogden och stal hyrespengarna så att både jag och våra gemensamma barn höll på att hamna på gatan.

Han gav mig inget annat val än att slänga ut honom, utan ett stort stöd från min familj både ekonomiskt och känslomässigt hade jag och barnen suttit hemlösa idag.

Att slänga ut honom var det svåraste jag gjort för jag älskar honom av hela mitt hjärta. Han blev tvungen att flytta hem till sin mamma igen. Men det ledde också till något bra, när jag kastade ut honom förstod han vad han förlorat. Han sökte hjälp via vården och har varit drogfri i fem månader nu. Lika länge som vi varit separerade. Han har ett jobb igen och har precis börjat med att betala sina skulder. Lite till mig och lite till fogden.

Vi har en bra relation även om det aldrig kommer att kunna bli som tidigare, vi kommer aldrig leva ihop igen och jag kommer aldrig sätta barnen och mig i den situationen igen. Jag kommer aldrig att kunna lita på honom igen. Även om vi älskar varandra och fortfarande är tillsammans. Och det gör ont att han inte kunde ta tag i sig själv för mig och Barnens skull innan det gick så hör långt. Han var tvungen att hamna på botten innan han fattade.

Han har förstört allt vad förtroende och tillit heter. Både hos mig och våra barn som såg sin pappa förfalla så snabbt.

Låt det inte gå så långt för dig, sök professionell hjälp. Det är olagligt med innehav och olagligt att nyttja men det är inte olagligt att vara missbrukare och söka vård. Vänd dig till vården och kräv hjälp. Hoppas att det löser sig för dig.

Svar på tråden Missbrukar kokain, hjälp..