• Anonym (?)

Hur mycket får man låna?

Vet att ingen kan säga exakt såklart för det beror på mycket men om man kan göra något slags överslag.

Två med fast inkomst som tjänar ca 50 000 kr innan skatt tillsammans. Har 15% i kontantinsats. Inte mer lån sedan tidigare än csn och liten summa på en bil. Aldrig haft några "prickar". Två barn. Vad tror ni?!

• Svar på tråden Hur mycket får man låna?
  • Anonym (Qwerty)

En riktlinje är att man kan låna sin årsinkomst utan säkerhet. Så 600 tusen

• nnnnnnnn

ENligt länken från SBAB så kan ni låna ca 2,2 miljoner förutsatt att ni har 400 000 kr i kontantinsats till ett mindre hus.

• Anonym (?)

Skrev fel 50 000 kr EFTER skatt. Vi har ca 67 000 kr innan skatt...

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (?) skrev 2017-02-16 14:14:05 följande:

Skrev fel 50 000 kr EFTER skatt. Vi har ca 67 000 kr innan skatt...

804 tusen då
  • Anonym (?)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-16 14:17:24 följande:
    804 tusen då
    Jag vet att vi FÅR låna mer, sedan vad man anser att man BORDE ha i lån osv är ju en annan sak...
  • Anonym (Rutan)

Vi har in nästan 60 efter skatt och lånar 3,5. Vi hade mycket mer i kontantinsats men jag gissar att 3 miljoner borde väl banken tycka är ok.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (?) skrev 2017-02-16 15:41:45 följande:
    Jag vet att vi FÅR låna mer, sedan vad man anser att man BORDE ha i lån osv är ju en annan sak...
    Inte utan säkerhet, då kommer du få toknobben från alla banker. Du har liksom inte nämnt vad det är för lån du menar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-16 16:18:00 följande:
    Inte utan säkerhet, då kommer du få toknobben från alla banker. Du har liksom inte nämnt vad det är för lån du menar.
    Nä men tror du förstod det med tanke på  att jag skrev att det var exakt det jag sökte efter med länken som är för bolån som skrevs först, men för att vara tydlig  så är det till ett hus...
Svar på tråden Hur mycket får man låna?