• VilsenSsk

Vad ska jag begära i lön som sjuksköterska?

Hej!

Ska på en hel del intervjuer i nästa vecka i Stockholm som sjuksköterska. Två av dem är inom öppenvården och resterande slutenvård.

Har bara jobbat som ssk i 3 månader men måste byta jobb på grund av flytt.

Vad tycker ni är rimligt att en lite mindre erfaren sjuksköterska ska begära i lön / vad tror ni är högsta lönen jag kan få?

• Svar på tråden Vad ska jag begära i lön som sjuksköterska?
  • Carambolan

Om du flyttar på grund av flytt gissar jag att de jobb du sökt är på ungefär samma ställe. Ring lönekontoret i landstinget och fråga om deras lönestatistik för nyutexaminerade sjuksköterskor. En av fördelarna med offentlig verksamhet är att även sådana uppgifter är offentliga.

• Fru Ve

Finns det några kontakter i annonsen till fackliga företrädare? Dessa kan ju hjälpa dig lite med vart du kan lägga dig i lön. Annars lönekontoret som du fick förslag om. 

• Fru Ve

Öppenvård, är det inom psykiatrin alltså du söker jobb? Där brukar ju lönerna ligga betydligt bättre än om man jobbar i somatisk slutenvård, t.ex. sjukhus.

• modsey
    VilsenSsk skrev 2017-02-17 17:01:43 följande:

Hej!

Ska på en hel del intervjuer i nästa vecka i Stockholm som sjuksköterska. Två av dem är inom öppenvården och resterande slutenvård.

Har bara jobbat som ssk i 3 månader men måste byta jobb på grund av flytt.

Vad tycker ni är rimligt att en lite mindre erfaren sjuksköterska ska begära i lön / vad tror ni är högsta lönen jag kan få?

Vad har du för lön nu?
Svar på tråden Vad ska jag begära i lön som sjuksköterska?