• RoyalWest

Hur ska jag framföra till tjejen jag "träffar" att jag inte vill ses mer?

Har nu under längre period (3 månader) skrivit och träffat en tjej som jag tycker om, problemet är att vi är inte riktigt på samma plan när det kommer till vad vi vill. Jag vill träffas ofta, minst en gång i veckan, men under denna period har vi setts i snitt 2 gånger/månaden, vilket enligt mig är för lite för att jag ska kunna bygga vidare på våran relation. Har även påpekat detta för henne, flera gånger och hon säger att det kommer bli bättre, att hon har mycket att göra och att det varit lite oreda i hennes liv senaste månaderna.

Men känner nu att vad jag än säger eller gör, så blir det inte bättre. Hon hittar alltid på något annat istället, t.ex. umgås med kompisar, och ibland går ut och förtär alkohol. Och känner nu att jag vill, på ett så pedagogiskt sätt som möjligt berätta för henne att jag inte klarar detta något mer. Jag tycker om henne jätte mycket men känner ändå att detta är rätt beslut att ta. Vi bor f.ö. 1h 30min ifrån varandra så det gör allt lite mer rörigt också.

Ge mig tips och trix, längesen man var "in the game" så att säga.

• Svar på tråden Hur ska jag framföra till tjejen jag "träffar" att jag inte vill ses mer?
  • Anonym (Sandra)

Nästa gång hon frågar om ni ska ses är det bara säga att du känner att det inte fungerar pga att ni träffas för sällan och att du inte vill träffas längre. 

Alternativt bara säga "Jag har tänkt lite på slutet, jag känner att det här inte kommer att fungera. Vi träffas alldeles för sällan för att jag ska kunna bygga upp en relation på det."

• Carambolan

Hosta upp det bara. "Jag gillar dig men det funkar tyvärr inte för mig att vi träffas så sällan. Vi har pratat om det förut och jag tycker fortfarande inte att det känns riktigt bra för mig. Jag har insett att jag nog behöver dejta någon som bor lite närmare och som jag kan träffa oftare för att kunna bygga ett stabilt förhållande. Tack i alla fall för allt kul vi gjort de här månaderna."

• RoyalWest
    Anonym (Sandra) skrev 2017-02-17 20:28:29 följande:

Nästa gång hon frågar om ni ska ses är det bara säga att du känner att det inte fungerar pga att ni träffas för sällan och att du inte vill träffas längre

Alternativt bara säga "Jag har tänkt lite på slutet, jag känner att det här inte kommer att fungera. Vi träffas alldeles för sällan för att jag ska kunna bygga upp en relation på det."

Problemet är att det är sällan hon frågar om vi ska ses, till 90% utav gångerna är det jag som får ta initiativ. Det kan kännas lite som om hon inte vill träffa eller vara med mig, men på sättet hon uttrycker sig när vi skriver med varandra får mig ändå att tro att hon VILL, men att det är så mycket som händer runt omkring henne. 

Men kan väl hända att hon är väldigt falsk också, kanske rent utav driver med mig. Men har aldrig stött på detta problemet tidigare, då det alltid varit jag som fått lov att säga "stopp, du får vi backa lite och inte gå för fort fram.", men med denna tjejen är det precis tvärt om.
  • Glinda från Oz

Som jag tolkar det så är hon inte särskilt intresserad av dig, hon tycker säkert du är trevlig, men hon vill inte ha något seriöst heller. Du tjatar på henne därför träffas ni ibland. Mitt råd är att bara låta det rinna ut i sanden.

• Alwlsldle

Kan ju vara gentilt att säga till att du drar dig ur dejtande för all del, men annars låter det ju som att det bara hade varit enklast att inte föreslår fler träffar. Men då blir det ju ett underligt vakuum i kanske flera månader när du får gå o vänta på om hon skall märka att du inte hör av dig. Föreslår att du hör av dig med ett "tack för allt - jag gillar dig, men nu kommer jag inte höra av mig mer eftersom jag vill träffa någon jag faktiskt hinner träffa"

• kioskvältare
    RoyalWest skrev 2017-02-17 20:33:42 följande:
    Problemet är att det är sällan hon frågar om vi ska ses, till 90% utav gångerna är det jag som får ta initiativ. Det kan kännas lite som om hon inte vill träffa eller vara med mig, men på sättet hon uttrycker sig när vi skriver med varandra får mig ändå att tro att hon VILL, men att det är så mycket som händer runt omkring henne. 

Men kan väl hända att hon är väldigt falsk också, kanske rent utav driver med mig. Men har aldrig stött på detta problemet tidigare, då det alltid varit jag som fått lov att säga "stopp, du får vi backa lite och inte gå för fort fram.", men med denna tjejen är det precis tvärt om.
    Då är det ju egentligen inget problem utan du kan bara låta bli att höra av dig. Du måste ju inte kontakta henne för att säga att du inte vill längre. Sannolikt så hör hon väl av sig efter en tid när hon tycker att det är konstigt att du inte har hört av dig på länge och då undrar hon varför. Då svarar du bara att du tröttnat eftersom det inte blev som du tänkt dig
  • RoyalWest
    Glinda från Oz skrev 2017-02-17 20:36:13 följande:

Som jag tolkar det så är hon inte särskilt intresserad av dig, hon tycker säkert du är trevlig, men hon vill inte ha något seriöst heller. Du tjatar på henne därför träffas ni ibland. Mitt råd är att bara låta det rinna ut i sanden.

Har tänkt i samma banor som du, men när vi skriver så är det verkligen som om vi är exklusiva, hon säger att hon vill vara med mig, och att hon inte är med någon annan MEN att det är så mycket som händer runt om henne, personliga saker som gör att allt blir svårt, jag vet exakt vad som hänt och hur hon känner, men jag tycker ändå att man kan "offra" en dag i veckan till att träffa den man vill vara med. Känner lite att om man inte är intresserad utav någon, så skriver man inte så som hon gör, utan man är bara allmänt trevlig men inte mer, men jag kanske har fel?
    Alwlsldle skrev 2017-02-17 20:38:48 följande:

Kan ju vara gentilt att säga till att du drar dig ur dejtande för all del, men annars låter det ju som att det bara hade varit enklast att inte föreslår fler träffar. Men då blir det ju ett underligt vakuum i kanske flera månader när du får gå o vänta på om hon skall märka att du inte hör av dig. Föreslår att du hör av dig med ett "tack för allt - jag gillar dig, men nu kommer jag inte höra av mig mer eftersom jag vill träffa någon jag faktiskt hinner träffa"

Har slutat föreslå träffar, så nu skriver vi mest bara, på ett sätt som ett par gör. Har börjat svara segare också, men det är inget hon direkt påpekat som ett problem då hon tror att jag är upptagen bara. Men ska se vad som händer under helgen, om hon inte visar framfötterna något så kommer jag nog att tacka för mig och önska henne lycka till. 
  • RoyalWest
    kioskvältare skrev 2017-02-17 20:47:36 följande:
    Då är det ju egentligen inget problem utan du kan bara låta bli att höra av dig. Du måste ju inte kontakta henne för att säga att du inte vill längre. Sannolikt så hör hon väl av sig efter en tid när hon tycker att det är konstigt att du inte har hört av dig på länge och då undrar hon varför. Då svarar du bara att du tröttnat eftersom det inte blev som du tänkt dig
    Förstår vad du menar, men det är sällan jag hör av mig först, det är ALLTID hon som börjar skriva, och jag gillar henne för mycket för att "spela spel", tror jag i alla fall. 

Efter att vi har skickat några meddelanden fram och tillbaka, och jag slutar svara på det hon skickade, hon ser att jag öppnat meddelandet men att jag inte svarat, då skickar hon ett till meddelande, på något slumpmässigt, för att starta en diskussion.
  • Glinda från Oz
    RoyalWest skrev 2017-02-17 20:50:29 följande:

Har tänkt i samma banor som du, men när vi skriver så är det verkligen som om vi är exklusiva, hon säger att hon vill vara med mig, och att hon inte är med någon annan MEN att det är så mycket som händer runt om henne, personliga saker som gör att allt blir svårt, jag vet exakt vad som hänt och hur hon känner, men jag tycker ändå att man kan "offra" en dag i veckan till att träffa den man vill vara med. Känner lite att om man inte är intresserad utav någon, så skriver man inte så som hon gör, utan man är bara allmänt trevlig men inte mer, men jag kanske har fel?Har slutat föreslå träffar, så nu skriver vi mest bara, på ett sätt som ett par gör. Har börjat svara segare också, men det är inget hon direkt påpekat som ett problem då hon tror att jag är upptagen bara. Men ska se vad som händer under helgen, om hon inte visar framfötterna något så kommer jag nog att tacka för mig och önska henne lycka till. 

Det är ju du som hör av dig 90% enligt dig själv, jag tycker att det säger en hel del. Hon vill nog bara ha lite tidsfördriv, det är inget fel eller falsk i det. Jag är helt övertygad om att hon skulle sluta skriva om du inte svarade på ett av hennes mejl. Då hon säger att hon inte vill vara med någon annan har du frågat henne eller har det kommit spontant? Vissa är ju konflikträdda och tror att de är artiga om de ljuger.
  • Anonym (Läsaren:-))

Det låter som att hon vill men inte har tid och du får vänta ut henne tills dess att hon har tid. Är det något du kan leva med, om hon är värd det. Det får du fundera på. Men många har gett dig bra tips. Jag framför bara det slutliga som verkar råda, att du snällt får vänta. Är du kär och attraherad och tror att ni för övrigt har gemensamma värderingar och har lärt känna varandra såpass väl. Då är det väl värt. Vill du ha barn med henne och bo med henne på sikt? Om det nu är ditt mål det vet jag inte, men det är också en bra sak för dig själv att komma fram till för att ytterligare få veta om det är värt väntan. Lycka till!!

Ps läste något ovan du skriver om att helgen får utvisa mer så hoppas att ni fick till det med att ses nu då

• Anonym (pippi)
    RoyalWest skrev 2017-02-17 20:50:29 följande:

Har tänkt i samma banor som du, men när vi skriver så är det verkligen som om vi är exklusiva, hon säger att hon vill vara med mig, och att hon inte är med någon annan MEN att det är så mycket som händer runt om henne, personliga saker som gör att allt blir svårt, jag vet exakt vad som hänt och hur hon känner, men jag tycker ändå att man kan "offra" en dag i veckan till att träffa den man vill vara med. Känner lite att om man inte är intresserad utav någon, så skriver man inte så som hon gör, utan man är bara allmänt trevlig men inte mer, men jag kanske har fel?Har slutat föreslå träffar, så nu skriver vi mest bara, på ett sätt som ett par gör. Har börjat svara segare också, men det är inget hon direkt påpekat som ett problem då hon tror att jag är upptagen bara. Men ska se vad som händer under helgen, om hon inte visar framfötterna något så kommer jag nog att tacka för mig och önska henne lycka till. 

Det vanliga är ju att man vill vara med någon man gillar. Om man känner att man måste offra sig så gillar man nog inte den andra särskilt mycket. Eller så har man bara stort behov av ensamtid.

Tycker också att det enklaste vire att du bara slutar höra av dig. Om hon envisas med att skicka meddelanden kan du ju berätta att det inte funkar för dig längre och att du vill gå vidare.
  • Anonym (Maja)
    RoyalWest skrev 2017-02-17 20:33:42 följande:

Fast det är väl inget problem i sig om du vill göra slut som ju är det du ber om råd om hur dubska göra. Om du inte lyckas få till en tröff där du kan säga det öga mot öga kan du väl ringa och säga detta (eller i värsta fall akriva)?

Mannen hur har det funkat? Jag har också skrivit nån liknande tråd men får inga bra svar . fråga dig är bättre kanske kvinnor e inte dem lättaste att förstå sig på alla dar!

• Anonym (a)

det är  så enkelt att är man intresserad då tar man sig tid (gällt både killar och tjejer)

Svar på tråden Hur ska jag framföra till tjejen jag "träffar" att jag inte vill ses mer?