• Jia

Han Orkar inte med mina barn

Jag har två barn sen tidigare som är i 10 års åldern. Bonuspappan har varit med i 7 år. Han har startat eget företag för 2 år sen, tränar mkt, och jag har jobbat i 1 år efter högskolestudier.

Mina barn slåss och bråkar mkt med varann ena har adhd, är dåliga på att lyssna på vuxna och vill helst spela iPad hela tiden.

Min man är väldigt hård med dom. 'nu säger han att han inte orkar mer, att han känner sig harmonisk och tillfreds när han träffar andra barn men blir bara irriterad och less på mina. Att han tycker det är pest och pina. Det här gör mig mkt ledsen och jag har sagt det åt han..

Är det ok att fortsätta i detta att man som bonusförälder känner så eller påverkar det barnen för mkt?

• Svar på tråden Han Orkar inte med mina barn
  • Amanda84

Ni har ju uppenbarligen problem med barnen. Som styvförälder kan det vara extra svårt att "orka" med den andra partens barn om det uppstår problem hela tiden. Det största problemet i det här fallet är ju barnen som dels kommer i kläm, dels inte mår bra, eftersom de beter sig som de gör. Först och främst tycker jag att du ska prova en föräldrautbildning. Om du vill satsa på förhållandet så tycker jag att ni ska gå den tillsammans och hitta verktyg kring hur ni ska hantera barnen.

• Fru Ve

Måste ni bo ihop? Har du barnen på heltid eller varannan vecka?

Svar på tråden Han Orkar inte med mina barn