• Anonym (Nyfis)

Tjejer när ni läser eller kollar på Fifty shades of grey

Rinner fittsafterna på er?

• Svar på tråden Tjejer när ni läser eller kollar på Fifty shades of grey
  • Anonym (B)

Nej, den var så dåligt skriven att jag mest suckade över språket. Och har man sen många år läst sexnoveller/literotica som jag gjort så är ju inte 50 shades någon jätteexalterande grej liksom.

• Anonym (Roxi)

Nej, de var inget vidare. När jag läser BRA erotica däremot...

• Glinda från Oz

Absolut inte, jag har bara sett första filmen och den handlar om en tjej som är i ett deskruktivt förhållande med en man som misshandlar henne. Jag blir riktigt förbannad över att det ska vara sexigt.

• Anonym (Svar.på ys frpga.)
    Glinda från Oz skrev 2017-02-18 18:05:13 följande:

Absolut inte, jag har bara sett första filmen och den handlar om en tjej som är i ett deskruktivt förhållande med en man som misshandlar henne. Jag blir riktigt förbannad över att det ska vara sexigt.

Har du läst böckerna? Första filmen va skitkass..verkligen, man behöver ha läst bokem för att ens förstå filmen.
  • Anonym (a)

Nej böckerna är fulla av klichéer och trams, ingen god litteratur alls. Filmen var så dålig så jag nästan somnade i soffan här hemma alt. skrattade åt vissa repliker som var så krystade.

Jag har märkt att kvinnor i bekantskapskretsen som är ca 22-25 verkar gilla filmen och ser fram emot film 2 som går på bio just nu. Vet inte om de har läst böckerna men kanske inte. Jag är lite äldre än så, jag är dessutom rätt beläst och älskar film så jag vet mycket om både litteratur och filmkunskap. Kanske därför jag genomskådar de usla böckerna och fåniga filmen (har bara sett ettan) men å andra sidan borde man inte behöva vara akademiker för att inse den låga nivån. 

Tom när jag sett intervjuer med Jamie Dornan lyser det igenom att han tycker filmerna är rätt kassa trots att han spelar huvudrollen. 

• Anonym (a)
    Anonym (Svar.på ys frpga.) skrev 2017-02-18 18:07:28 följande:
    Har du läst böckerna? Första filmen va skitkass..verkligen, man behöver ha läst bokem för att ens förstå filmen.
    Eh nej?
    Haha verkligen inte. Det var inte precis rocket science Skrattande 
  • Anonym (Svar.på ys frpga.)
    Anonym (a) skrev 2017-02-18 18:11:07 följande:

Eh nej?

Haha verkligen inte. Det var inte precis rocket science  

Jo för att förstå hur hon verkligen tänker och varför han gör som han gör så behöver man ha läst böckerna. Annars blir filmen döplatt, lite konstig snusk och töntig.
  • LebmWprk

Nä, skämdes när jag läste boken, fruktansvärt illa skriven och ett jävligt obehagligt förhållande huvudpersonerna har. Förstår faktiskt inte varför folk är så fascinerade av de här böckerna/filmerna. De innehåller ju inte ens riktig BDSM eller nåt hett sex? Blev snarare avtänd.

• Anonym (B)
    Anonym (a) skrev 2017-02-18 18:08:57 följande:

Nej böckerna är fulla av klichéer och trams, ingen god litteratur alls. Filmen var så dålig så jag nästan somnade i soffan här hemma alt. skrattade åt vissa repliker som var så krystade.

Jag har märkt att kvinnor i bekantskapskretsen som är ca 22-25 verkar gilla filmen och ser fram emot film 2 som går på bio just nu. Vet inte om de har läst böckerna men kanske inte. Jag är lite äldre än så, jag är dessutom rätt beläst och älskar film så jag vet mycket om både litteratur och filmkunskap. Kanske därför jag genomskådar de usla böckerna och fåniga filmen (har bara sett ettan) men å andra sidan borde man inte behöva vara akademiker för att inse den låga nivån. 

Tom när jag sett intervjuer med Jamie Dornan lyser det igenom att han tycker filmerna är rätt kassa trots att han spelar huvudrollen. 

Är själv 24 och fyller 25 snart, läste böckerna när jag var 20 tror jag - gillar det varken nu eller då. Tror inte det är något som har så mycket med ålder att göra, snarare isåfall med hur mycket man är van att läsa (och vad). För serien är ju omåttligt populär bland medelålders kvinnor (småbarnsmammor ungefär) samt snäppet äldre kvinnor (runt 50 år), likväl som de i min åldersgrupp.
Svar på tråden Tjejer när ni läser eller kollar på Fifty shades of grey