Konfunderad (Relationsråd)
Hej, behöver lite råd ang. min relation.
Jag (man) och min sambo (kvinna) har bott ihop i ca 3år. Allt har varit jättebra fram till för ett tag sedan.
Det började med att en manlig kollega till henne började skriva privat till henne, och min sambo svarade och skrev till honom. Jag frågade då vad de skrev om och hon sa att det endast var vänskapligt. (Jag är inte särskilt svartsjuk av mig om det inte finns anledning till det).
På nyår när vi satt i taxin på väg hem satt min sambo med sin mobil och jag råkade se ett sms hon skrivit till kollegan där det stod "Gott nytt år babe" och ett hjärta efter.. Jag konfronterade henne när vi kom hem och hon nekade, jag bad då få se hennes mobil men då hade hon tagit bort sitt sms och det var endast hans kvar där han hade skrivit "Gott nytt år babe" och några pussemjois. Det blev ett jäkla liv där när hon nekade för jag VET vad jag såg... Dagen efter så sa hon att hon var jättefull och måste ha raderat sitt sms... Och att deras "jargong" på jobbet var så...(?)
Jag är väldigt bra på att läsa människor, och inte minst min sambo.. Någon månad senare konfronterade jag henne igen angående kollegan då jag märkt av en slump att de inte längre var vänner på facebook. Då sa hon att han hade sagt till henne att han var kär i henne (min sambo) och att han sedan tagit bort henne som vän då hon inte känt samma sak som han (sa hon till mig).
Såg därefter ett messengermeddelande hon skrivit till sin kollega om att hon (min sambo) hade bråkat med denna killen på en AW förra veckan.
Men de har fortfarande kontakt, tränar tillsammans på jobbet och efter jobbet...
Jag vet inte vad jag ska känna eller tänka i denna situation.. men det känns som hon inte respekterar mig när hon fortfarande har så nära kontakt med honom trots att jag sagt att jag inte gillar det. "jag tycker om han som vän" är hennes argument. Jag vill lita på henne men det är så många frågetecken kring deras "relation" att jag inte riktigt kan göra det, som det ser ut nu.
Känns som jag blir förd bakom ljuset.. Jag vill inte komma med en massa förbud för hur hon ska bete sig men hade hon verkligen älskat mig hade hon brutit med kollegan känner jag...
Tänker jag helt fel?