Inlägg från: King Crimson |Visa alla inlägg
  • King Crimson

Att ha mottagning för samtalsterapi hemma?

Jag håller på att läsa klart till samtalsterapeut och kommer starta upp verksamhet som coach/handledare/terapeut. Därtill kommer jag arbeta med vissa alternativa behandlingar.

Tanken är att starta upp en egen verksamhet och jag tänker mig att börja i hemmet då jag har ett rum över. Det ska ske på dagtid när övriga i hemmet är på jobb och skola. Jag bor i vanligt villakvarter.

Hur hade ni reagerat på att gå till en mottagning i vanligt vill kvarter? Inte alls? Positivt? Negativt? Berätta gärna varför.

• Svar på tråden Att ha mottagning för samtalsterapi hemma?
  • King Crimson

Ska förtydliga att kunden inte ska passera huset mer än hallen och sen in i ett rum. ????

• King Crimson

Tack för många bra svar!

Jag kommer att bli leg. samtalsterapeut och är utbildad på högskola. Lärare, präster och socionomer kan göra denna vidareutbildning. Det är ganska vanligt att den här typen av terapeuter jobbar på vanliga psykologmottagningar.

De alternativa behandlingsformerna är akupunktur och några varianter på det. Det finns inget vetenskapligt bevisat på att det fungerar, men många blir hjälpta.

Svar på tråden Att ha mottagning för samtalsterapi hemma?