• Angelaaa

Förlossning Stockholm

Hejhej!

Tänkte höra om det finns fler här som är från Stockholm och har bestämt vart ni ska ha eran förlossning?

Ska nästa vecka till Bm och bestämma mig men jag velar fram och tillbaka. Jag har ingen aning vad som skiljer sig från de olika.

Det jag önskar är att ha egen toalett med dusch om det finns och att kunna ha 3 medföljare med mig men förstår så klart att efter tiden (på BB) brukar oftast bara vara en person som då blir partner som stannar kvar :)

Om det någon här som vet lite mer , berätta gärna :)

• Svar på tråden Förlossning Stockholm
  • Misscaswell

Jag ska föda i Sthlm, och ursäkta cynismen, men jag tänker väl typ att man får föda där det är minst proppfullt just den dagen.

• Carambolan

Säger som Misscaswell. Önska kan du göra i förväg, men när det väl gäller får du ta det som bjuds. Mina barn är födda två på Danderyd och ett på Huddinge (inte mitt tredjehandsval ens) men det har funkat fint alla gånger :) Har aldrig varit på förlossningen så länge att jag behövt duscha eller gå på toa, men bb efteråt var bra på båda.

• CarroAN

Jag födde på Danderyd och det fanns både dusch och toalett i rummet. Men det var väldigt nära att vi blev skickade någon annanstans men de frågade om vi kunde vänta 40 min med att komma in så att de kunde städa ett förlossningsrum. Man kan aldrig veta i förväg var man kommer föda så det där behöver du nog inte tänka så mycket på. Dessutom kan du ju ändra ditt förstaval senare om du vill.

• Angelaaa

Tack för svar :)

Självklart förstår jag att det aldrig är någon garanti på att man hamnar på sitt första val :)

En annan fråga är hur många medföljare för man normalt ha? Går det att tre stycken personer med sig ? Är anser de att det är för många.

• Dumbledore

Jag har fött tre barn på BB Stockholm. Det är klart du ska välja klinik, men det är bra att komma ihåg att det inte är någon garanti. Angående hur många man får ha med sig så får du nog kontakta varje klinik för sig, jag skulle tro att de flesta tycker att tre extra personer är lite i överkant, två brukar vara max.

• Femblirsex

Har fött två på Danderyd och två på BB Stockholm. Båda super men BB Stockholm ändå bäst

Svar på tråden Förlossning Stockholm