Varför "komma ut"?
Det kan ju vara skönt att ha berättat för "alla" samtidigt för att slippa att komma ut gång på gång på gång för bekantskapskretsen.
Det kan ju vara skönt att ha berättat för "alla" samtidigt för att slippa att komma ut gång på gång på gång för bekantskapskretsen.
hur skulle man komma ut gång på gång?
fast varför ska man berätta för någon att man inte är hetero?
ja det är klart att man säger namnet eller "min pojk-/flickvän" det gör man väl gång på gång även om man en gång har berättat för alla att man gillar dom av samma kön
jag har ingen man, svarar man då
det jag undrade först var varför man ska ha ett stort "komma ut" tillfälle som vissa verkar tycka är självklart som homosexuell. Klart man kan berätta att man gillar dom av samma kön om det är många personer där. Men jag menar varför man ens bör upplysa om detta? Om man inte behöver rätta någon som automatiskt antar att man är hetero menar jag
Om man nämner sin partners namn som du säger, anser du att det alltid är att "komma ut" oavsett sammanhanget?
precis vad jag trodde, som det står i TS så ville jag diskutera om när man kommer ut i bemärkelsen att man har ett särskilt planerat tillfälle där man berättar för tex familj och vänner att man inte är hetero