Inlägg från: Anonym (A 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A 2)

Varför "komma ut"?

Jag tycker som du, den enda som behöver veta hur man är är den man är tillsammans med (eller är intresserad av). Nu är min läggning kanske ännu mer irrelevant att "komma ut" med, jag är asexuell. Jag menar, om jag kommer ut som asexuell så är det i princip som att säga "Hej, jag ville bara att ni alla skulle veta att jag inte känner sexuell åtrå gentemot någon och att jag inte vill ha sex!", liksom... jaha? Verkligen något hela världen behöver veta

• Anonym (A 2)
    Anonym (BI) skrev 2017-02-23 16:49:44 följande:
    ungefär så...
    oj vad intressant, hur fungerar det, blir du inte kär heller då? Eller är det bara det sexuella du inte känner?

Asexuell innebär endast det sexuella, att inte känna någon sexuell attraktion/lust till att ha sex. Jag misstänker att jag även är aromantisk (som det så vackert heter) då har aldrig varit kär (har dock haft relationer...)
  • Anonym (A 2)
    Anonym (BI) skrev 2017-02-25 18:13:48 följande:
    ok varför har du haft dessa relationer?
    har du haft sex?
    har du barn? om inte, vill du ha?
    För att de sa att de var kära i mig, jag blev smickrad (antar jag) och sa "jag är nog lite kär jag med", sedan testade vi. Jag var förbannat nyfiken när jag var tonåring, idag är det mest bara pinsamma minnen alltihop, synd om grabbarna jag "lurade".

Jag har haft sex två gånger med olika killar, båda två var för att "prova", första gången var jag nyfiken på vad allt snacka handlade om, andra gången var jag inte ett dugg intresserad men han pushade.

Jag har inga barn, funderar dock på att kanske skaffa en eller två på egen hand i framtiden. :)
Svar på tråden Varför "komma ut"?