• Eena

Brutet ben femåring

Min dotter bröt benet som fyraåring och var också gipsad från tå till höft och fick låna rullstol. Vi var hemma typ 1.5 vecka med gips och totalt var hon gipsad fyra. Sen när gipset togs bort var vi hemma några dagar tills hon var mer stabil.

Generellt var hon vid väldigt gott mod hela tiden. Började stöda på benet, med gips, efter bara några dagar och tog sig upp och ner för trappan hemma genom att sitta på rumpan och häva sig upp med armarna. Sex veckor efter olyckan åkte hon till legoland och sprang precis som vanligt.

• Eena
    Helenahelenahelena skrev 2017-02-22 18:52:51 följande:

Låter lovande, tack snälla!! Min pojke är också vid gott mod, inte klagat alls, tycker det är lite mysigt att vara hemma o kolla iPad o bygga lego!! Håller tummarna för 4 veckor här också!

Vi passade på att upptäcka vår stad lite. Lite lyxigt att vabba med ett, på många sätt, friskt barn. Var på konstmuseet och deltog i deras dagverksamhet. Besökte biblioteket. Kissade gjorde hon som vanligt på toaletten, om jag minns rätt hjälpte jag till genom att stödja upp benet.
Svar på tråden Brutet ben femåring