• Anonym (Ledsen fru)

Min man fantiserar/ tillfredställer sig själv med min kollega

Mår skit just nu! Vet inte vart jag ska vända mig med detta men måste få råd, och skriva av mig.

Min man har ett extremt intresse för vältränade kvinnor. Han har vid flertalet tillfällen varit ute på nätet och kollat på kvinnor som är vältränade/ muskulösa. Han brukar onanera till dessa videor, detta är inget nytt och har varit helt ok för mig.

Dock har jag upptäckt att han tagit detta ett steg längre. Att onanera till kvinnor som vi/ jag känner! Detta känns helt fruktansvärt. En av dessa råkar vara en god kollega till mig ???? De andra känner jag också. Vi bor i en liten stad så jag möter dessa personer stan dagligen. Vi har pratat om detta och han förstår hur dåligt jag mår. Han menar att detta inte är någonting känslomässigt utan att han bara tycker att det är häftigt med deras kroppar (extremt vältränade). Han säger att jag är hans allt och att inga känslor är inblandade. Vi har tre barn ihop, vi är gifta och har byggt upp ett liv tillsammans. Men hur går man vidare efter detta? Möter dessa personer ofta o påminns om hur han tänder/ gått igång på dom. Överdriver jag?

Känner mig så ledsen och kämpar för att komma över detta men det är så svårt ????

• Svar på tråden Min man fantiserar/ tillfredställer sig själv med min kollega
  • Anonym (camilla)

Kanske att du kan vända på det hela, och kanske försöka få honom förstå hur det känns. Det är kanske barnsligt, men du kan börja prata om någon i er närhet som du säger dig vara tänd på. Att han helt enkelt får smaka sin egen medicin. Undrar hur han skulle reagera om du trånade efter någon annan? Tycker så synd om dig, jag skulle bli tokig.

• Anonym (Ledsen fru)

Har faktiskt gjort det, han är ledsen för att han sårat mig och säger att han fått sig en tankeställare efter vårt samtal. Men vet bara inte om jag klarar av att gå vidare? När jag ser dessa människor och dessutom jobbar riktigt tight med en av dom. Har tyvärr en hemsk otrohetshistora sedan förr bakom ryggen så det tog mig många år att träffa min man (7 år sedan i år). Litat blindt på honom, trodde aldrig han skulle såra mig såhär.

• Anonym (Ledsen fru)

Ingen? ????

• Bibbidi

Alltså, det är ju okej att fantisera om andra - men inte som han gör om folk i eran närhet!!! Det finns 1000tals bilder på vältränade tjejer han kan titta på bara han går ut på internet, han behöver inte välja dina kompisar som sina runkobjekt! Grovt olämpligt och okänsligt. Om något så kan du kräva att han ska sluta runka till bilder av dina väninnor. Han hade knappast tyckt det var okej om du hade legat och fantiserat på bilder av sina arbetskompisar.

• Anders 386

Miss av honom att det blev avslöjat.
    Vi är nog många som har saker att dölja för vår partner när det gäller sex. Men det gäller att hålla tyst med sånt som inte passar.
    Förstår att det är skitjobbigt och svårt att komma över. Har tyvärr inget förslag på hur man ska rätta upp situationen, men kan tycka det är tragiskt om det skulle förstöra ett för övrigt bra förhållande. Rynkar på näsan

• Anonym (Ledsen fru)

Är väldigt tacksam för svar jag får. Har ingen att prata med kring detta. Vårt äktenskap har alltid varit både tufft och underbart. Maken är under utredning, troligen autism/ Asperger så det har vart tufft alltid. De senaste året har han ljugit mkt vilket tyvärr bidragit till att jag har svårt att tro/ lita på honom. Och när nu detta kom från så har det ju inte blivit bättre direkt. Har verkligen litat på honom alltid och aldrig i min vildaste fantasi trott att han gjorde detta mot mig. Därför känner jag mig sårad o kluven. Om jag går vidare så vet jag att det kommer ta tid. Han har ju sin problematik och jag vet ärligt talat inte om jag klarar av att bli sårad mer. Jag drar ett tungt lass med barnen, jobbar inom vården och behöver må bra själv också.

• holidodi

Ja, det är det som är skillnaden mellan vissa människor. Kanske flest kvinnor som ser en sexuall handling som är känslomässig handling. Men för vissa av oss är det bara vackert, och har inget med känslor att göra. Om det var en människa som ni inte känner hade jag inte tyckt att det var konstigt. Men om det är din kollega så förstår jag dig. Han får skärpa sig. Att han visar dig öppet, gör det till att man frågar sig varför gör han det för att du ska reagera på det.

• Anonym (Du är värd mer)

Jag skulle kasta ut karln. Onanerar till min kollega?! Aldrig i livet, inte i mitt hem.

Svar på tråden Min man fantiserar/ tillfredställer sig själv med min kollega