Anonym (Bsbsbs) skrev 2017-02-20 08:19:29 följande:
Japp, lämnade min sambo som jag haft i 7 år för en annan man, det bästa jag gjort i mitt liv.
Utvecklar mig lite.
Vi hade varit tillsammans i 7 år, en relation som gick upp och ner. Mycket bråk stundtals. De sista två åren så gick jag i seperationstankar men visste inte hur jag skulle gåntillväga, dessutom visste jag att han skulle bli väldigt ensam om vi gjorde slut då de flesta vi umgicks med var mina vänner. Detta avskräckte mig väldigt mycket. Vi hade även ett öppet förhållande och det var så jag träffade min nya, vi skulle bara ha sex. Jag skulle inte lämna min relation och hans flickvän hade gått bort och han var inte redo för något nytt. Men, man kan ju inte styra känslor så när vi hade setts i 1,5 månad och haft daglig kontakt via telefon så insåg vi att vi var kära.
Min dåvarande blev helt knäckt, menade på att jag var skyldig att kämpa för vår relation men jag ansåg att jag redan hade kämpat i flera år med otrohet (det förekom trots öppet förhållande) så jag pallade inte mer.
Jag var benhård, jag hade dessutom varit öppen mot den dåvarande att jag träffade den nya så han skulle inte kunna köra kortet "att jag gick bakom ryggen" på honom. Jag hade så jävla rent mjöl i min påse som det gick att få. Inför alla.
Nu har det gått två år, jag lever med den nya och mår så himla bra. Har sedan jag separerade insett hur dåligt jag mådde under åren med exet. Mår stundtals riktigt dåligt när jag tänker på dom 7 åren. Jag ångrar mig inte för fem öre och har blivit en så otroligt mycket starkare människa. Saker och beteenden som mitt ex hade skulle jag aldrig acceptera idag och jag står upp för mig själv på ett annat sätt. Jag kan bli osams med min nuvarande utan att vända allt till att det är mitt fel, jag tillåter mig att vara arg, ledsen, besviken, på honom utan att känna skuld. Och bara vetskapen av att jag vågar släppa iväg min nya på skidresor till fjällen med jobbet, utan att oroa mig för att han är otrogen är så himla skönt!