• tvåbarnsmimmi

Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))

Det hela började med att jag gick upp 26 kilo vid min senaste graviditet.
    Från 64-90 kilo... efteråt gick jag bara ner till 75 men upp till 80 kilo direkt igen...

Nu när jag slutade amma min son beslöt jag mig för att prova 13- dagars diet som jag hittat, det finns många varianter. Den ska sätta igång förbränning som ska vara i 2 år om man sköter sig. (danska rikshospitalets diet)
    Jag började i söndags och slutar dieten nästa fredag.
    Då hoppas jag att jag har nått målet... att gå ner till 65 kilo som är min trivselvikt... Har ca åtta kilo kvar på 6 dagar...Grrrr

Nu har jag gått ner 7 kilo och jag känner mig så hungrig, har "lite" dåligt humör och blev förkyld, har huvudvärk... m.m

Det känns som det aldrig tar slut... Måste påpeka att jag känner stora förändringar efter bara så kort tid...
    FRÅGA.. Är det någon som gått dieten ??? och hur var det????
    Snälla skriv till mig om någon vet hur man ska hålla modet uppe..vill ju inte vara en surpuppa!!! Tackar så mycket// Mia

• Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))
  • Jennybates

Kan man få ta del av er superdiet???

• tvåbarnsmimmi

Hej Jennybates
    Det finns nog många olika menyer för dieten... Jag äter inte så mycket som andra skrev utan jag äter väldigt lite...

*Söndag: svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg kokt spenat, 1 tomat Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron

*Måndag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:1 stor skinka, 2, 5 dl naturell yoghurt, Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron.

*Tisdag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg,1 stor skiva skinka, salladsblad.Middag:Kokt selleri, 1 tomat,1 frukt.

*Onsdag:Frukost1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch:1 liter juice. 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag:1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag:Frukost 1 stor riven morot med citron.
    Lunch1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    Middag1 stor bit biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch2 hårdkokta ägg och en stor riven morot.
    Middag½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

*Lördag:Frukost 1 kopp te utan socker.
    Lunch.Ingenting.
    Middag 1 grillad lammkotlett. Färsk frukt (blanda olika sorter).

*SÖndag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

*Måndag: Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit.
    Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med olja och citron.
    1 frukt

*Tisdag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt

*Onsdag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    1 liter juice. 1 bägare yoghurt (2,5 dl).
    1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag: 1 stor riven morot med citron.
    1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    1 stor biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    2 hårdkokta ägg. 1 stor bit riven morot.
    ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

Jag dricker 2 liter vatten om dagen oxå....

Jag har hört att den ska sätta igång en förbränning som ska vara länge om man sköter sig och inte stoppar i sej en massa efteråt eftersom kroppen står på sparlåga..

Nu efteråt mår jag kanon, men det var en tuff diet och det krävs att man har någon som stöttar!!!!!!

• LilleSkutt

Men himmel!!!! 8 kg på 13 dagar????

• Modegurun

Shit...Vilket resultat....WOW...Vad är det för superdiet vi pratar om??? Finns det någonstans man kan läsa om detta?

• Jennie med ie

Superdiet = superonyttigt och superfarligt?

• Sitiens

Jag såg en dokumentär om just den här dieten, på UR tror jag, det var ganska länge sedan. En tjej prövade den här dieten eftersom den ansågs vara en mirakelkur och tusan vad hon mådde dåligt! Hon var tvungen att avsluta den bara efter några dagar för att hon mådde alldeles för dåligt, låg hemma med feber för att immunsystemet gav upp för att hon inte hade någon energi. Så hade de med en dietist som fördömde den här dieten och jag tror också att de mailade Rikshospitalet som sa att den där kuren inte hade något med dem att göra. Det är någon idiot som har gett den ett sjukhusnamn för att ge den mer status...

Kosten består av:
    Kolhydrater som bryts ner snabbt
    Fibrer (inte alls tillräcklig mängd)
    Inget fett att tala om (fett=energi, och äter man inget fett så orkar man inget och då blir man sjuk)
    Koffein - en energiförbrännare som lämnar din kropp ännu svagare.
    Massor med protein
    (Jag ser ingen struktur alls i det här förutom ren svält. Din kropp ställs in på svält och magsäcken krymper så att du inte kan äta lika mycket som du kunde förut och därmed inte kan få i dig så mycket som en vuxen kvinna behöver)

Poängen med en bra diet är att du kan fortsätta ditt vanliga liv och samtidigt gå ner i vikt under tiden utan biverkningar som huvudvärk o dyl. Den här dieten är bara en panikploj för folk som inte lyssnar på dietisternas råd. Lycka till.

• Themis

Kan bara hålla med sitiens-det där är bara recept på hur man seriöst förstör sin ämnesomsättning. När man blir pigg efer svält/fasta betyder det bara att kroppen samlat sina sista krafter på att försöka få dig att må så bra att du orkar ta dig till ett ställe där det finns mer mat innan den lägger av...

Kroppen kommer efter en svältkur att reagera med att suga upp precis varenda liten kalori du äter och dra ner all fettförbänning, vilket gör att du kommer att gå upp alltihop och lite till om du inte har järnkaraktär. Tyvärr vet jag nog ingen som tar till sådana extremmetoder som lyckats, de blir tvärtom bara större och mer och mer desperata år för år...

För den som vill lyckas rekommenderas det gamla vanliga: Bygg snygga muskler som förbränner fett (muskler bränner 4 ggr så mycket energi i vila som fett) istället för att svälta och bryta ner musklerna och bli en hängig deghög utan ork...

• R Mutt

"Jag har hört att den ska sätta igång en förbränning som ska vara länge om man sköter sig och inte stoppar i sej en massa efteråt eftersom kroppen står på sparlåga.. "

Hejtvåbarnmimmi, efter alla seriösa svar du fått i enna tråd så tycker jag känns tråkigt att du fortsätter sprida denna myt vidare. Det finns INGEN mat som "sätter igång förbränningen". All viktminskning hadlar om att förbruka fler kalorier än man intar enligt en exakt matematisk formel. Det finns INGA genvägar.

• isa275

"sätta igång en förbränning........... kroppen står på sparlåga.."
    De här två grejerna går såklart inte ihop. Det kan ju inte både va en ökad förbränning OCH att kroppen går på sparlåga.

Men såklart att det funkar!

Och superfarligt?? Tror jag inte, om man gör det nån vecka. Att fasta helt är ju inte heller superfarligt. Att "svälta" några dagar är ju inte heller SUPERfarligt.

Jag tycker inte att det e nån höjdar-diet.....men herregud, det e ju inte nån katastrof heller, eller?

• Jennie med ie

isa, jo för den enskilda människan kan det visst bli katastrof eftersom dieten kan ställa till med skador på bl a ämnesomsättningen som kan ta lång tid att få rätt på, och den kan resultera i näringsbrist t ex. Och i det stora perspektivet så kan det absolut leda till katastrof då dieten förs fram som ofarlig och bra och rekommenderad av läkare osv fastän den inte alls är det....

Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))