• EpicNurse

Smärta i höften/rumpan

Hej!

När jag var gravid med mitt första barn så fick jag, som många, ont i höfterna när jag låg ner. Fick lixom ont i den sidan som var uppåt om jag låg på sidan.

Efter förlossningen blev det bättre men kom sedan tillbaka, ffa på höger sida, och kändes mer eller mindre hela tiden. Troligtvis pga stillasittande/amning. Gick till en naprapat som masserade och satte djupa akupunkturnålar i rumpmuskeln. Smärtan försvann i princip helt.

Nu, precis i samband med att jag tog positivt gravtest denna graviditeten, så gör det ont på höger sida igen. Inget på vänster. Sjukt störigt när man ska sova för det drar och värker hela tiden i höften/piriformis i skinkan. Får väl gå till naprapat igen och komma igång med massageboll/foamroller men det är så himla irriterande att det bara är på höger sida och känns lite alltid..

Någon som varit med om liknande och har tips på något som lindrar? Det är alltså inte i skelettet det gör ont utan i rumpen :) piriformis heter muskeln :)

• Svar på tråden Smärta i höften/rumpan
  • glutten

Stretcha! Stretcha höftböjarmuskeln, baksida lår samt själva piriformis. Googla om du inte vet hur. Och prova om det blir bättre av att sitta mindre.

• EpicNurse

Ja det är det jag gör. Men alldeles för sällan.. Haha. Hoppas att det ska bli lite bättre när jag börjar jobba och kommer ut på golvet :)

• glutten
    EpicNurse skrev 2017-02-20 19:53:09 följande:

Ja det är det jag gör. Men alldeles för sällan.. Haha. Hoppas att det ska bli lite bättre när jag börjar jobba och kommer ut på golvet :)

Stretcha varje dag, minst en gång :)
  • EpicNurse
    glutten skrev 2017-02-20 20:35:09 följande:

Stretcha varje dag, minst en gång :)

Ja.. ska försöka få till det. :)
Svar på tråden Smärta i höften/rumpan