• HejsanHoppsan2017

Färgade flytningar/blod

Hej

Jag har googlat och googlat men känner ändå jag vill skriva här för att få lite respons och erfarenheter.. blir glad för alla svar!

Såhär e de, är idag i v 6 (5+5), i fredags fick jag pyttelite ljusbrun flytning. I lördags svagt svagt rosa och lite ljusbrun. Fick så ytterst lite! Söndagen kom inte mkt men ngt litet. Har absolut ej behövt ngt trosskydd eller så.

När jag vaknade imorse och gick på WC sp var det "lila" flytning på pappret. Sen kom inte mkt mer förrän i EM

Då det kom lite mer blodfärgat på pappret. Efter de satte jag i en binda då jag tänkte att MF var på g. Men efter det har det kommit lite brunaktiga flytningar men inte så himla mkt.

Va händer? Är det ett utdraget MF på g? Mina bröst är "supergravida" fortfarande. Molvärk hela tiden nästan mer eller mindre men de har varit så i flera v. Inget besvärande.

Jag hoppas så klart på solskenshistorier men alla ärliga tas tacksamt emot... längtar så efter en bebis till <3

• Svar på tråden Färgade flytningar/blod
  • EpicNurse
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-21 13:40:30 följande:

Uppdatering

Va på vul nu som ej såg ngn graviditet :/

Känns konstigt... ska ju vara 5+6 och med massor av symptom. Om de har varit MF undrar jag när kroppen ställer om?!

Såg man någon hinnsäck? Fick du lämna blodprov? Ska du på nytt ul om typ en vecka?
  • HejsanHoppsan2017
    EpicNurse skrev 2017-02-21 13:53:04 följande:

Såg man någon hinnsäck? Fick du lämna blodprov? Ska du på nytt ul om typ en vecka?

Inget alls. Dessutom tog ett gravtest (trots att ja precis kissat o knappt kunde kissa) som visade negativt. Åker hem och gör ett eget som visar supergravid.
  • EpicNurse

Shit vad konstigt. Vänta några dagar och ta ett till. Är det fortfarande positivt så måste dom ju utesluta utomkvedshavandeskap för ser dom inget i livmodern och du har pos gravtest så sitter ju graviditeten någon annanstans.

• HejsanHoppsan2017
    EpicNurse skrev 2017-02-21 14:34:10 följande:

Shit vad konstigt. Vänta några dagar och ta ett till. Är det fortfarande positivt så måste dom ju utesluta utomkvedshavandeskap för ser dom inget i livmodern och du har pos gravtest så sitter ju graviditeten någon annanstans.

Hon kollade ju iaf äggstockarna o där va ingen "utanför". Dock så är min egen slutsats att jag är mindre gången än vad jag trodde från början.
  • EpicNurse
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-21 14:44:53 följande:

Hon kollade ju iaf äggstockarna o där va ingen "utanför". Dock så är min egen slutsats att jag är mindre gången än vad jag trodde från början.

Ok!

Ja precis. Det är alltid en möjlighet
  • HejsanHoppsan2017
    EpicNurse skrev 2017-02-21 14:46:46 följande:

Ok!

Ja precis. Det är alltid en möjlighet

Nu har jag lämnat blodprov, ska lämna igen på

Fredag. Det måste ju vara för att bekräfta graviditet?
  • EpicNurse
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-21 20:17:06 följande:

Nu har jag lämnat blodprov, ska lämna igen på

Fredag. Det måste ju vara för att bekräfta graviditet?

Man tar det för att se om graviditetshormonet stiger normalt som vid en graviditet som är normal men för tidig att se på ultraljud, eller om det sjunker normalt som vid ett normalt missfall där man inte ser något i livmodern på ul för att det redan blött ut. Eller om det stiger/sjunker konstigt som vid ett utomkvedshavandeskap där man inte ser något i livmodern på ul för att graviditeten sitter i äggledaren(vanligast) eller äggstocken(ovanligare) vilket ibland kan vara svårt att se på ultraljud om det är väldigt tidigt i graviditeten.

Därför måste man alltid ta minst två blodprover med 48 timmars mellanrum.
  • HejsanHoppsan2017
    EpicNurse skrev 2017-02-21 20:26:17 följande:

Man tar det för att se om graviditetshormonet stiger normalt som vid en graviditet som är normal men för tidig att se på ultraljud, eller om det sjunker normalt som vid ett normalt missfall där man inte ser något i livmodern på ul för att det redan blött ut. Eller om det stiger/sjunker konstigt som vid ett utomkvedshavandeskap där man inte ser något i livmodern på ul för att graviditeten sitter i äggledaren(vanligast) eller äggstocken(ovanligare) vilket ibland kan vara svårt att se på ultraljud om det är väldigt tidigt i graviditeten.

Därför måste man alltid ta minst två blodprover med 48 timmars mellanrum.

Enligt mina egna "mätnnngar" med clerablue veckoindukator stiger de. Räcker 48h? De på labb sa tre dagar. Vi är iväg dag tre så ville lämna dag nämligen...
  • EpicNurse

Nä 48 är det som gäller men om du tog det sent idag så dröjer det ju nog lite tills det analyseras. Så då blir det nästan som att du tagit det imorgon. Så det är ok att det andra provet är på fredag :)

• HejsanHoppsan2017
    EpicNurse skrev 2017-02-21 20:49:35 följande:

Nä 48 är det som gäller men om du tog det sent idag så dröjer det ju nog lite tills det analyseras. Så då blir det nästan som att du tagit det imorgon. Så det är ok att det andra provet är på fredag :)

Attans... är i ett annat län på fredag o vet ej om man får lämna på vilken vårdcentral sim helst :/

Vill ju inte avboka vår lilla resa :(

Måste fråga; jobbar du med denna typ av grejer? Sett dig i flera trådar nu och du svarar ofta och allt låter väldigt proffesionellt och betryggande :)
Svar på tråden Färgade flytningar/blod