• Callisia

BIM Mars 2017

Hej!
    Hoppar in från en annan tråd. Har ägglossning nu i dagarna så hör ligger vi i för tillfället. Fick troligen ett tidigt missfall förra månaden eftersom jag hade tydliga symptom och mensen kom för tidigt och blödde annorlunda än vanligt. Jag vill så gärna få syskon till vår dotter som snart är 3. Detta är tredje försöket. Kan nämna att jag har fått extremt torra slemhinnor efter första graviditeten och förlossningen och oroar mig att det för det svårare för ägget att fästa osv.

Nu hoppas jag på ett mirakel i mars.
    Kram på er allihopa och hoppas vi kan plussa snart allihopa!

• Callisia

Jag har blivit så orolig. Trodde att det skulle vara lätt att kolla när man har ägglossning. Har tidigare trott att man kan lita på flytningar som är tjockare och trådigare vid ägglossning. (Senast var 2013 då jag gick på typiska ÄL flytningar och nio månader senare föddes vår dotter. Har inte haft ägglossning denna månad och befinner mig på dag 16 i menscykeln. Borde inte mitt clearblue test visa att jag har ägglossning nu, borde visat glad gubbens flera dagar sedan tycker jag. Jag har tidigare trott och varit övertygad om att jag haft ÄL runt dag 13-14. Har era ÄL test visat negativt trärots att ni haft ägglossning? Eller är det så att jag råkar ha väldigt sen ägglossning eller ingen alls... :(

• Callisia

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

• Callisia
    Callisia skrev 2017-03-03 06:08:47 följande:

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

Jag bor i Göteborg, om någon vill lägga till det i tråd-infon :)
  • Callisia
    littlepixiegrl skrev 2017-03-03 06:23:16 följande:
    Jag har själv haft en lutealsfas på 9-10 dagar vid mina två tidigare graviditeter och det har gått bra. Fast det är jubinte säkert att bim är när du tänker dig det, om äl nu var förskjuten. Det kan väl vara så att du har din vanliga lf och så är bim senare bara :)
    Ja så kan det absolut vara. Jag har varit lite stressad på jobbet senaste veckorna så kanske har ägglossningen blivit försenad öga det. Förra månaden kom mensen två dagar för TIDIGT, det brukar aldrig hända. Hoppas det inte kommer alls denna månaden :) Hoppas hoppas hoppas!

Men om jag nu skulle ha kort lf så innebär inte det att det är omöjligt med bebis ändå...skönt att höra andra som berättar. Tack!
  • Callisia
    Milou3 skrev 2017-03-03 08:30:51 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att köpa progesterall! En kräm med naturligt progesteron som förlänger lutealfasen. 8 dagar lutealfas låter väl kort.

Jag fick upp min från 10-11 till 14-15 på bara 1 cykel! Man börjar smörja 2-3 dagar efter äl. Googla! Viktigt att du är säker på att du haft äl så du inte stör ägglossningen men nu har du inte så lång tid på dig.

Viktigt att du även fortsätter ett par dagar efter bim om inte mensen kommit, eftersom du vill förlänga lutealfasen. Blir du gravid bör du fortsätta smörja till V 14 tror jag. Men som sagt, låter det intressant så finns det en hel del att läsa på nätet om progesterall! :)
    Tack så mycket. Det låter intressant, jag ska kolla upp och läsa om den. Det svåra är bara att veta när ägglossning inträffar. Ska testa med ägglossningstest en månad till så jag vet på ett bättre.

Tack snälla du för tips!!!
Svar på tråden BIM Mars 2017