• Mijjan

BIM Mars 2017

typ89 skrev 2017-02-24 22:26:42 följande:

Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3

Estor, 29, Karlstad, 4 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 15-16/2, bim 2-3/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3.

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3.

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Mijjan, 31, 2 barnet, 8 försöket (mf jan -17), BIM 21/3

Vi hade tänkt pausa i dec om det inte tar sig i januari men när jag läser era kommentarer blir jag osäker. :P Själv fyller jag år i maj och har alltid tyckt det varit kanon för då har jag haft jul och födelsedag lagom utspridda på året. lillebror var född i mitten på november och han tyckte alltid det var trist att ha sina stora dagar så tätt... Beror nog lite på när/om mensen kommer den här gången när ev ägglossning blir i april utifrån BF. Blir det mellan jul å nyår kanske vi hoppar över den cykeln :O 

• Mijjan
    Mijjan skrev 2017-02-25 08:30:07 följande:

Mijjan, 31, 2 barnet, 8 försöket (mf jan -17), BIM 21/3

Vi hade tänkt pausa i dec om det inte tar sig i januari men när jag läser era kommentarer blir jag osäker. :P Själv fyller jag år i maj och har alltid tyckt det varit kanon för då har jag haft jul och födelsedag lagom utspridda på året. lillebror var född i mitten på november och han tyckte alltid det var trist att ha sina stora dagar så tätt... Beror nog lite på när/om mensen kommer den här gången när ev ägglossning blir i april utifrån BF. Blir det mellan jul å nyår kanske vi hoppar över den cykeln :O 

Om det inte tar sig i mars menade jag så klart!
  • Mijjan
    Syndrom skrev 2017-02-25 09:18:55 följande:

Min son var beräknad till 14 december, föddes på nyårsafton. Tänk om vi varit så ytliga och struntat i att försöka den månaden, då hade världens goaste kille inte levt. Jag blir så provocerad av en sån inställning.

Är själv född i december och klarar mig utmärkt.

Vet inte om vi prickar in äl i början på mars för mannen är borta i början, men vi ger det ett försök. Jag blir inte gravid så lätt att jag bara kan välja månad. Och isf hade jag undvikt juli, när alla på BB är på semester.

Det var inte mening att provocera dig :( Personligen har jag alltid sett december som sämsta tänkbara månad men det finns ju för och nackdelar med alla månader när man tänker efter :) När vi skulle få ettan tog det sig direkt och nu när vi försökt i snart ett år så känns det inte lika viktigt men "inte-december-känslan" lever ändå kvar för mig. Dock nu när det närmar sig så velar jag för såklart ett en bebis är viktigare än den månad den är född i. <3 Men fick jag välja skulle jag välja mars-april. Dock har vi som sagt försökt ett tag och månaden känns allt mindre viktig 
  • Mijjan
    Lillatjejen1992 skrev 2017-02-26 13:04:05 följande:

Fattar ingenting! Haft oregelbunden mens ett bra tag men det har börjat ordna upp sig (diffar som högst 4 dagar). Förra cykeln blev endast 28 dagar (mensen började 15/2 och höll i ca 5dagar som alltid). Köpte äl test för att få lite koll på kroppen. Började testa fredag morgon, lördag morgon och å ett imorse. Utslag på samtliga trots att jag bara är på dag 10-12. Fast positiva test 3 dagar i rad kan ju knappast vara bra? :(

Vilka test använder du? Jag köpte några billiga förrut som alltid gav "spökstreck" men tydligen kan ägglossningtesten visa spökplus utan ägglossning. Är det ägglossning så ska strecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket :)
  • Mijjan
    Lillatjejen1992 skrev 2017-02-26 21:16:00 följande:
    Vet hur jobbigt det är med såna tankar. Jag är 24 och sambon 30 och vi är inne på 7e försöket. Känns som att det aldrig kommer bli nått >x(
    Förstår känslan. Vi började i juni.. Hade vi blivit gravida då hade vi snart haft vår bebis Hjärta Känns långt borta nu och är så bebissjuk
  • Mijjan
    lotie skrev 2017-03-02 06:24:33 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?

Har ätit p-piller men hade magsjuka för ca 3 veckor sen och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid igen ????. Började i lördags och känns mig gravid, fick värk i brösten och armhålorna och på söndagen började jag känna av foglossning som bara blivit värre. Det gör ont i ljumskarna och strålar ner på insidan lår. Detta har varit första tecknet med mina andra tre barn och jag har suttit i rullstol och fått hoppa på kryckor under graviditeterna.

Sen har jag fler symtom som konstant hungrig, kissenödig, mår illa av vissa dofter, blåa ådror brösten, mörkare vårtgårdar, höjd tempratur, sjukdomskänsla växtvärk i magen men det är foglossning och ont i armhålan som jag litar mest på.

Det enda jag har saknat är mensvärk som jag haft alla andra gånger men den kom inatt??!

Testade dock negativt precis på typ Bim-4 eller Bim-6 är ju svårt och räkna.

Slutade med p-piller i söndags ifall jag skulle blivit gravid och har fortfarande inte fått någon pillerblödning på 4 dagar idag.

Känns ju helt osannolikt att det ska hända men kroppen bara skriker gravid.

Första barnet var tom en ivf de andra naturligt.

Det låter lite misstänkt. :) Antar du bara kan vänta å se... :O
Svar på tråden BIM Mars 2017