• Cheerful

BIM Mars 2017

Jag join är er! Jag är 22år och har bim den 6 mars. Hade positivt ägglossningstest den 19 februari.. De senaste dagarna har jag fått illamående omkring kl 17, och även i morse, så hoppas verkligen att det kan vara en variation av tidigt Morgon illamående! ^_^

• Cheerful
    Provence1 skrev 2017-02-28 10:02:43 följande:

Har ni några gravidsymptom än?

Jag har lite molvärk o stick o hugg men det kan det ju vara ändå o ägget har väl inte ens fäst än:/

det kan va inbillning men vill så gärna tro på ett mirakel den här gången

Jag har kännt av illamående de senaste dagarna, och inatt kände jag som ett "sug" i livmodern.. Hoppas verkligen att det kan vara något
  • Cheerful

Jag hittade precis några graviditetstest som visar från 10miU/HCG (Eller hur man nu mäter känsligheten) är det någon som vet hur känsliga clearblue eller andra "testa tidigt" test är??

• Cheerful
    Firago skrev 2017-02-28 17:33:19 följande:

Clearblues early gravtest har en känslighet på 10mIU/ml.

Tack! =)
  • Cheerful
    Mncp skrev 2017-03-03 20:41:58 följande:

Jag läser allt ni skriver men skriver inte så mkt själv =P

Jag bara väääntar nu, bim den 6-7/3. Köpte hem test idag och tänkte ta ett imon kanske, så nyfiken (innerst inne tror jag inte det är något men hoppas går ju).

Så mkt symptom har jag inte mer än de jag brukar ha innan mens. spända bröst och ömma är dem med, men har inget minne av att de brukar ömma så här mkt, men det har jag säkert glömt. Har dock en konstig klåda på bröstvårtorna som varit av och till hela veckan ??

Sen lite illamående och sura uppstötningar men kan vara magkatarr som spökar där.

Jaja det är la bara och vänta på den där mensen..=P

Kul med någon annan som har bim den 6e! Jag har redan testat igår, fast jag själv förstår att det ju är allt för tidigt! Jag har bara sämst tålamod, så kommer säkert att testa igen imorgon och förhoppningsvis tittar ett litet plus fram. Lycka till :)
  • Cheerful
    Mncp skrev 2017-03-03 21:33:01 följande:

Det har jag med egentligen, hade jag haft test hemma hade jag nog redan testat=P

Har du några symptom? Lycka till själv=)!Ja man gör ju det, man blir ju lite knäpp. Läser på tjugo olika sidor och analyserar ännu mer=P!

Jag har med appar 2 st, de säger samma men jag fick för mig vid ägglossningen att det va någon dag senare enligt min kropp så därför har jag skrivit två datum.

Ja men det är ju den eviga väntan=P!

Har du några symptom?

Jag har haft som ett kvälls - illamående i en vecka ungefär, runt klockan 17 har det smygit sig på, och också lite yrsel in i mellan och så sjukt trött! Man hoppas ju lite att det kanske har något med det att göra, men skulle ju lika gärna kunna vara något annat.. Jag fick beställt några test-early med garanterad leverans innan klockan 7 om morgonen dagen efter. Både en fördel och en nackdel med dagens samhälle - då kan man ju inte låta bli ;)
  • Cheerful
    Mncp skrev 2017-03-04 10:26:43 följande:

ja verkligen, för konstiga symptom kan man ju läsa mkt om så man får ju upp hoppet lite..=P!

okey, ja då skulle du kunna testa. Jag tog ett test nu på morgonen, helt blankt.

Men skulle ju kunna vara för tidigt förstås.

Men blir det inte något så är det bara att ta tag i nästa månad, vi är ju bara på försök 1 så det är ju lugnt. inte många som tar det på första försöket.

Hoppas du får ett plus på ditt test=)!Ja det är ju så, allt är alldeles för lätt att få tag i=P!

Jag tog ett test imorse men det var helt blankt, var inget early test så kan ju va för tidigt med. men annars så tar vi nästa månad. Vi är ju bara på försök ett så hade inte så stora förhoppningar, är ju som sagt vanligt att det tar upp till 7 månader för de flesta. Hoppas du får ett plus på dina test =)

Mitt var också negativt tyvärr, men ett test early, så börjar känna att mitt lopp nog är kört för denna månaden. Jag fick min spiral uttagen i november och började med äl-test i januari, så jag vet att jag "bara startat", men kommer nog aldrig vänja mig vid pressen och väntan!
  • Cheerful
    Pmc85 skrev 2017-03-04 16:03:37 följande:

Jag har Bim 8/3 men tog ett early test från CB idag som också va blankt. Andra försöker för oss men får nog med ge upp o börja om nästa månad... evig väntan på ett plus. Inväntar mensen nu sen får vi haka på ny tråd för Bim i april o kämpa vidare :)

Ja, men det får nog bli så, I skolan lärde man sig att det nästan räcker att titta på någon av motsatt kön för att man skulle bli gravid, men så lätt är det visst inte trots allt!
  • Cheerful

Bim idag men ännu inget spår av den, brukar närmast vakna av mensvärk annars.. Vågade inte ta ett test imorse då det visade negativt i lördags och mina symptom har mer eller mindre gett med sig. :/ tar ett test imorgon om inget sker, hoppet finns där ännu, om än svagt!

• Cheerful
    MissAhlman skrev 2017-03-06 13:06:13 följande:

Känner igen mig!

Min mens är 4 dagar sen. Testade i lördags men då negativt. Men ingen mens i sikte!

hur lång tid att du efter äl? Kan det vara att ägget inte hade hunnit fästa? Vad nog gjort ett nytt test imorgon om jag var du :)
  • Cheerful
    MissAhlman skrev 2017-03-06 13:40:11 följande:

Gjorde ett nyss.... negativt...

Åh, det beklagar jag, men det är bara upp i sadeln igen
  • Cheerful

Kunde inte hålla mig till imorgon, bim idag och gjorde precis ett test, 25miu/hcg och tycker mig se något svagt, tänker det borde ha varit starkare om det var riktigt, med tanke på att jag har nått bim? Har haft spök med dessa testen förr dock, så håller hoppet lågt.. Har ett testa tidigt som jag sparar till imorgon *hoppas jag inte såg i syne*

• Cheerful
    Ulrika34 skrev 2017-03-06 17:58:04 följande:

Har du någon bild? *hoppas

Ja, men tycker det är så svårt att få det med på bild!

• Cheerful
    FrökenE1985 skrev 2017-03-06 18:22:17 följande:

Tycker mig ana något jag också. Hoppas det blir ett tydligt plus i dagarna för dig!

Tack! Har ett 10miU/HCG som jag tänkte spara till imorgon, ett test som andra plussar från Bim-4 måste väl nästan vara 100% bim+1?!
  • Cheerful
    jhk88 skrev 2017-03-06 18:44:48 följande:

Tycker mig ana ett streck <3

Jag hoppas verkligen det! Får ta ett nytt imorgon!
    FrökenE1985 skrev 2017-03-06 18:53:39 följande:

Är det ett "riktigt" streck vi anar så bör ett känsligare test absolut visa imorn.

Hormonnivåerna skiljer sig ganska mycket från person till person så det är långt ifrån alla som plussar innan och t.o.m. på bim.

Håller tummarna att det blir ett tydligt plus nu.

Tack, det hoppas jag verkligen, och lycka till till dig med. Är bara så svårt att vänta, särskilt när man vet att ändra har plussat så tidigt!
    Mncp skrev 2017-03-06 19:07:26 följande:

hej!

Har en undran för er som redan har barn eller för den som kanske vet ändå, märkte ni av att ni haft mörkare urin när ni varit gravida? (googlat och läst om några som haft det)

Min urin är inte samma färg som den brukar, ändrats i färg både igår och idag.

ett nytt symptom jag inte läst om tidigare. Alla dessa symptom man överanalyserar=P!

Bim idag, ska testa imorgon om inte mensen kommer...=P

Vad intressant, det har jag aldrig läst! Men det har jag nog också haft... :P jag har bim idag, men inget plus eller mens ännu
  • Cheerful

Och dagens test var negativt, så var nog bara ett spöke igår.. :( så nu är det bara att invänta mens, och hoppas att april för bättre tur med sig!

• Cheerful

Ni som tempar, kan ni rekommendera någon termometer + app? Jag har använt period tracker (gratisversionen) i flera år, vet att den har en temperatur funktion men vet inte hur bra/dålig den är? Då jag fortfarande inväntar mens/+ (bim+1)börjar jag blicka fram mot en december bebis om man kan ha sådan tur..

Svar på tråden BIM Mars 2017