• YaYa

BIM Mars 2017

Jag hoppar in här också. Är på andra dagen med mens idag så det är läääänge kvar till BIM men alltid kul att följa andra under tiden Hoppas på många fina plus i mars:)

jhk88 skrev 2017-02-27 17:14:59 följande:

Jag har en fråga! Hur ofta har ni sex nu när ni försöker bli gravida?

Jag har stenkoll på min ägglossning. Två gånger har jag blivit gravid, ena gången hade vi sex 4 dagar innan ägglossning (en så kallad hoppsan) och inte mer men det tog sig. Nu senaste gången hade vi sex dagen innan ägglossning. Vet att det var den gången det tog sig för mannen var sjuk hela veckan innan så det blev inte fler gånger den veckan.

Jag blir alltid sjukt stressad strax innan ägglossning, man vill ju pricka in den optimala tidpunkten för att verkligen inte sumpa chansen, men jag tror inte det spelar jättestor roll. Såg en vetenskaplig undersökning som visade att om man har sex varannan dag maximerar man chanserna till graviditet. Man kan gärna ligga oftare än så, men oddsen blir inte bättre för det. Tror det är de två dagarna just innan ägglossningen som är mest fertila och har man sex varannan dag prickar man ju garanterat in en av de två :)
Svar på tråden BIM Mars 2017