Inlägg från: littlepixiegrl |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl

BIM Mars 2017

Hej!

Hoppar in här jag också! Har inte fått min mens ännu, inget plus och inget streck på äl-stickan. Vet inte vad tusan som pågår, men är tämligen säker på att det inte blir något plus i februari iaf ;)

Så...nu väntar jag bara på mensen, så jag kan sätta igång med äl-stickor sen. Har köpt CB med dubbel hormonindikator, så jag hoppas på bra utslag och ett plus i mars! Kommer mensen i helgen, så blir väl bim kanske någon gång runt 21-25 mars och då förhoppningsvis en tidig decemberbebis. Tänkte först att jag inte ville ha ett tredje barn för nära tvåans födelsedag 30/1, men jag fyller 37 i juni och känner inte att jag har råd att slösa bort flera månader bara för att de kanske fyller år för nära varandra. Nu blir jag glad när det än blir, bara det blir! =)

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl

Okej, allvetande FLare! Trodde att jag hade äl ca 10/2, men fick aldrig fullt utslag på stickan. Gissade då på bim runt 20/2 baserat på min tidigare korta lutealfas. Mensen har fortfarande inte kommit och gravtesten är negativa. Tog ett äl-test nu ikväll och det såg ut så här!

Sedan min gissade äl har testen varit helt eller nästintill helt blanka. Bara några med suuuuuuuuupersvaga teststreck.

Vad kan detta betyda??? Är det äl på gång nu!?
  • littlepixiegrl
    morphet skrev 2017-02-28 22:28:08 följande:

Okej tjejer, hjälp mig att överanalysera här. Tog ett gravtest i morse som var negativt, läste av efter ca 2 minuter och la i papperskorgen.

När jag kom hem efter jobbet kunde jag inte låta bli att titta på stickan och tro fan att där är ett svaaaaagt svagt plus.

Kan det finnas en chans? Eller är det helt att räkna bort efter som det är utanför den giltiga tiden?

Jag har också fått ett andra streck, efter utgången tid, på en av mina sorters gravtest. Det var på det från graviditetskollen.nu. Har testat neg med PE både före och efter det, senast i helgen.
  • littlepixiegrl
    morphet skrev 2017-03-01 06:59:07 följande:
    Ah! Så surt. När har du BIM? Fick upp hoppet där lite. Testade med något billigt test nu i morse och det visade inget. Tycker mensen borde dyka upp snart så jag slipper gå runt och vänta.. 15 dagar har gått sen ÄL.
    BF 23/12 - 14
    Trodde jag hade äl ca 10/2 och gissade på bim 20/2. Tog ut hormonspiralen 23/1, fick som en mens 27-30/1 och har tidigare haft en lutealfas på 10 dagar ungefär. Fortfarande varken plus eller mens. Det där torkstrecket kom någon dag efter min gissade bim.
    Nu tog jag ett äl-test sent igår kväll och teststrecket börjar bli starkare igen.
    Suck! :(
  • littlepixiegrl

Men va!? Är det bara jag somhallucinerar, eller är där två streck nu!?
  • littlepixiegrl
    becca90 skrev 2017-03-01 10:19:36 följande:

Grattis!!:) När har du bim??

Haha, jag trodde jag hade det 20/2! ;)))))
  • littlepixiegrl
    Nathalie2011 skrev 2017-03-02 06:41:15 följande:

Jag har följt tråden i några dagar och vågar nu svara???? första gången vi försöker med tredje barnet, har bim 4/1 men kunde inte hålla mig, jag anade ett svagt plus så testar igen imorgon

Välkommen hit! :)

Vi är också på första försöket med tredje barnet. Trodde jag hade passerat bim med råge och att jag inväntade mens (testat neg med alla sorters test sedan 18/2), men igår fick jag istället svagt plus! :)

Tänkte testa igen till helgen och hoppas på starkare streck då, eller positivt på CB digitalt!
  • littlepixiegrl
    Callisia skrev 2017-03-03 06:08:47 följande:

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

Jag har själv haft en lutealsfas på 9-10 dagar vid mina två tidigare graviditeter och det har gått bra. Fast det är jubinte säkert att bim är när du tänker dig det, om äl nu var förskjuten. Det kan väl vara så att du har din vanliga lf och så är bim senare bara :)
  • littlepixiegrl
    LojsanN skrev 2017-03-03 08:17:08 följande:

Tog ett tidigt gravtest imorse pga alla mina symptom visade dock negativt. :( har troligtvis bim på söndag. Vill ju inte sluta hoppas men känns bara så tråkigt. Är här någon som tagit tidigt gravtest som visat neg för att sedan plussa? Och hur lång tid tog det innan ni plussade?

Jag tog ett Predictor Early i lördags, tror jag det var. Det var helt blankt, så jag blev väldigt förvånad när jag plussade i onsdags morse! :)

Min äl måste ha varit senare än jag trodde!
  • littlepixiegrl
    Milou3 skrev 2017-03-03 14:40:44 följande:

Hur många dagar efter äl tog du ditt PE? Är själv sugen på att testa redan i morgon eller på söndag.

Tja, det är ju lite svårt det där. Jag trodde ju att jag hade äl 10/2, så då var det äl +15 och jag har tidigare haft en lutealfas på 10 dagar, så bim +5. Jag måste ha haft äl minst en vecka senare än jag trodde!
  • littlepixiegrl

Hej allihopa!

Jag beställde hem ett litet kit med rosenrot, bidrottninggelé och progesterall, som jag tänkte testa för att öka mina chanser nästa månad. Nu verkar det ju som att blotta tanken på alla dessa godsaker gjorde susen, då jag plussade dagen efter jag hämtade ut paketet på posten ;D

Är det någon som är intresserad av att köpa grejerna av mig? Till lägre pris än jag köpte dem för då, förstås :)

• littlepixiegrl
    Mariiieee skrev 2017-03-04 22:39:33 följande:

Grattis till pluset

Tack! :)

Det var, uppenbarligen, helt oväntat! Jag var säker på att det var kört för denna gång, men varken mens eller plus kom. Äl-test började visa en stegring, så jag tänkte att det kanske var äl på gång istället. Tog ett gravtest en morgon som visade noll och ingenting. Skulle hoppa in i duschen ett par timmar senare, för att sticka iväg och lämna blod innan jobbet, när jag fick för mig att testa igen och då var där minsann ett supersvagt streck! Jag var helt chockad! :D
  • littlepixiegrl
    orzia1 skrev 2017-03-04 22:57:30 följande:

hur mkt vill du ha för progestrall krämen ? inkl frakt

250 :)
  • littlepixiegrl
    littlepixiegrl skrev 2017-03-04 23:16:22 följande:

Haha, nu vet jag hur man gör en smiley iaf! :-

Hmm, det saknades visst ett ?

• littlepixiegrl
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 08:48:40 följande:
    Åh! Hur gör du dem?
    : - ) =
    ; - ) =
    : - ? =
    : - D =

Får se om detta funkar nu! Tog bort mellanslaget mellan tecknen
  • littlepixiegrl
    Snultan skrev 2017-03-07 11:18:09 följande:

Nej jag testar bara en gång per dag. Kl 11 för märkt att jag haft som starkast då. Förra cykeln hade jag positivt test cd 15 men tveksamt om de kan öka så mkt nu tills imorgon. Förra gången va de iaf starkare dagen innan ökning. Kanske en ökning om 2 dagar men då blir äl senare och kanske då även kortare lutealfas :/ ja jag vet inte om jag borde köpa fler tester kanske..

Jag har några tester kvar. Om du skickar din adress i pm så kan jag lägga dem på lådan idag!
  • littlepixiegrl
    Mimipig skrev 2017-03-10 16:18:23 följande:

Världens migränanfall bröt ut efter lunch idag. Kan jag ta sunatriptan tablett om jag är gravid såhär tidigt? (BIM tisdag). Det borde väl inte tränga in ägget innan navelsträngen har fäst? Nässprayen funkar aldrig lika bra.

Det finns inga belägg för att enstaka Sumatriptan skulle vara något problem under första trimestern, såra du en sån
  • littlepixiegrl
    becca90 skrev 2017-03-12 21:08:18 följande:

Usha stackare!! Jag har ju aldrig haft det så vet inte hur det känns! Men jag tror att det är det iallfall! Haha tips på medicin om det fortsätter?

Omeprazol om du får lång artigt besvär med halsbränna. Jag hade det under båda mina graviditeter, men främst första. Gaciscon etc har ju mest en tillfällig effekt, medan omeprazol faktiskt minskar produktionen av magsyra. För mig räckte 20mg/48h. Finns receptfritt på akoteket.
Svar på tråden BIM Mars 2017